در طرح «آرامش بهاری» چه گذشت؟

«آرامش بهاری» که طرحی مبتنی بر خدمت‌رسانی فرهنگی و اجتماعی به مجاورین بقاع متبرکه، زائرین و مسافران بود و از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ انجام شد، میزبانی نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را برای اسکان اضطراری (موقت)، بر عهده گرفت.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در بقاع متبرکهِ مجری طرح آرامش بهاری ۱۴۰۱ اسکان یافته‌اند و در ایام نوروز، حدود ۱۹ میلیون نفربار زیارت از بقاع متبرکه و امام‌زادگان سراسر کشور به انجام رسیده است.

معاونت فرهنگی،اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه گزارش نهایی طرح «آرامش بهاری ۱۴۰۱» اعلام کرد: «این طرح از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ در یک هزار و ۷۰۰ بقعه متبرکه و امام‌زاده کشور اجرا شد و براساس آخرین آمار قریب به ۱۹ میلیون نفر بار زیارت از بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام نوروز ۱۴۰۱ اتفاق افتاده است.»

ویژه‌برنامه «آرامش بهاری »به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تلقی می‌شود و در قالب این طرح، حدود ۵۰۰ هزار نفر در زائرسراهای بقاع متبرکه و امامزادگان مجری طرح «آرامش بهاری ۱۴۰۱» اسکان داده شدند.

«آرامش بهاری»، طرحی مبتنی بر خدمت‌رسانی فرهنگی و اجتماعی به مجاورین بقاع متبرکه، زائرین و مسافرین این اماکن مقدس تعریف می شود و از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱، نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اسکان اضطراری (موقت) در بقاع متبرکه مجری طرح «آرامش بهاری» انجام شده است.

در این گزارش، به حضور قریب به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر در لحظه تحویل سال نو در بقاع متبرکه و امام‌زادگان اشاره شده است. برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی و سکوی اجرای برنامه (استیج) از فعالیت‌هایی بوده از که در بقاع متبرکه و امام‌زادگان در قالب طرح «آرامش بهاری» انجام شده است.

این گزارش می افزاید: «۱۵۳ بازارچه شمیم خدمت در برخی بقاع متبرکه و امام‌زادگان مجری طرح آرامش بهاری ۱۴۰۱ برپا شد و حدود یک هزار و ۷۰۰ مُبلغ بومی و اعزامی از قم لباس خدمت تبلیغی را در ایام نوروز ۱۴۰۱ تن کردند و در بقاع متبرکه و امامزادگان به تبلیغ پرداختند.»

همچنین در ایام نوروز، ۳۸ وقف جدید به ثبت رسید و حدود ۴۳ هزار بسته معیشتی نیز در قالب طرح آرامش بهاری بین نیازمندان توزیع شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.