مخالفت این کشور اروپایی با تحریم نفت و گاز روسیه

در حالی که اکثر کشورها خرید انرژی روسیه را به تلافی حمله نظامی به اوکراین، هدف تحریمهای مستقیم قرار نداده اند، اما صادرات روسیه به دلیل اجتناب خریداران از دریافت انرژی این کشور یا مشکلات لجستیکی، محدود شده است.

پوتین روز پنجشنبه در سخنانی اظهار کرده بود: برای نفت، گاز و زغال سنگ روسیه قادر خواهیم بود مصرف داخلی آنها را افزایش دهیم و عرضه انرژی به نقاط دیگر جهان را که واقعا به آن نیاز دارند، بالا ببریم.

پوتین تهدید کرده است عرضه گاز را در صورتی که خریداران با روبل پول وارداتشان را پرداخت نکنند، قطع خواهد کرد. رئیس جمهور روسیه در واکنش به تحریمهای غربی علیه بانکها، شرکتها، تجار و متحدان کرملین، خواستار پرداخت پول واردات گاز به روبل شده است.

طبق محاسبات بلومبرگ که بر مبنای اطلاعات وزارت انرژی روسیه بوده است، در شش روز نخست آوریل، تولید نفت روسیه بیشترین کاهش را در دو سال گذشته داشته و به حدود ۱۰.۵۲ میلیون بشکه در روز رسید. کاهش ۵۰۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با سطح تولید مارس، به دلیل انباشته شدن نفت در میادین نفتی و پالایشگاههای روسیه بوده است. آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد تولید نفت روسیه در آوریل ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

مخالفت مجارستان با اعلام تحریم علیه نفت و گاز روسیه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.