دولت جدید پاکستان سوگند خورد

به گزارش شبکه خبری الجزیره، اعضای کابینه نخست‌وزیر جدید پاکستان در مراسمی سوگند یاد کردند.

این کابینه جدید و متشکل از احزاب سیاسی متحد امروز (سه‌شنبه) و بیش از یک هفته پس از آنکه پارلمان پاکستان شهباز شریف را برای جایگزینی عمران خان به عنوان نخست‌وزیر برگزید، سوگند یاد کرد.

همچنین سوابق اعضای کابینه جدید پاکستان اواخر امروز اعلام می‌شود.

خبرنامه داون پاکستان نیز گزارش کرد، ۳۴ وزیر دولت توسط صادق سنجرانی، رئیس سنای این کشور و در جریان یک مراسم در کاخ مرمر سفید معروف به کاخ ریاست جمهوری در اسلام‌آباد، پایتخت سوگند یاد کردند.

این مراسم قرار بود روز دوشنبه برگزار شود اما رسانه‌ها گزارش کردند که عارف علوی، رئیس جمهوری از رهبری مراسم ادای سوگند قانونگذاران خودداری و دولت را مجبور کرد این مراسم را روز سه‌شنبه برگزار کند.

این خبرنامه همچنین گزارش داد که انتظار می‌رود علوی امروز به دلیل بیماری به مرخصی برود. رئیس جمهوری پاکستان همچنین به دلایل بهداشتی از رهبری مراسم ادای سوگند شهباز شریف هم خودداری کرده بود.

شریف که رقبای سیاسی سابق او نیز بخشی از دولت ائتلافی‌اش هستند، امروز در این مراسم سوگند یاد کرد.

"خواجه محمد آصف"، وزیر دفاع سابق و عضو حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز از جمله قانونگذاران برجسته‌ای است که به کابینه معرفی شده‌اند. همچنین چندین سیاستمدار از حزب مردم پاکستان به ریاست آصف علی زرداری، رئیس جمهور سابق، از جمله "خورشید شاه" و "شری رحمان" نیز بخشی از کابینه هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.