پشت پرده کناره‌گیری «منصور هادی» از قدرت فاش شد

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع سعودی و یمنی فاش کرد که منصور هادی پس از آنکه از سوی ولیعهد سعودی وادار به کناره گیری شد، در ریاض بازداشت و از دسترسی به وسایل ارتباطی محروم است.

به گزارش رأی الیوم، روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه گزارش داد که عربستان سعودی اوایل ماه جاری عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن را تحت فشار قرار داد تا از قدرت کناره گیری کند و او را در خانه‌اش در ریاض بازداشت و ارتباطاتش را محدود کرده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات سعودی و یمنی که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان فرمانی کتبی به منصور هادی تحویل داد تا طبق آن اختیارات خود را به شورای ریاستی که متشکل از هشت نماینده از گروه‌های مختلف یمنی است، واگذار کند.

به گفته این منابع، برخی از مقامات سعودی تهدید کردند به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای ترغیب منصور هادی به کناره گیری، آنچه را که به گفته آنها شواهدی دال بر فساد مالی هادی است، منتشر خواهند کرد.

یک مقام سعودی به این روزنامه گفت که هادی از زمان ترک پست خود در داخل خانه‌اش در ریاض بازداشت شده و از دسترسی به تلفن همراه محروم بوده است. اما یکی دیگر از مقامات سعودی گفت که هادی تشویق به استعفا شده است زیرا گروه‌های مختلف یمنی اعتماد خود را به توانایی او برای رهبری کشور از دست داده‌اند.

منصور هادی ۷ آوریل جاری کناره گیری خود را اعلام و اختیاراتش را به شورای رهبری جدید واگذار کرد. این در حالی است که یمن وارد آتش بسی شده است که امید ضعیفی را برای حل نزاع در فقیرترین کشور شبه جزیره عربستان ایجاد کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.