مقام دولت بایدن اعلام کرد: بالای ۶۰ سال‌های آمریکایی باید دُز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند

به گزارش نیویورک تایمز، هماهنگ کننده ارشد مقابله با کرونا در دولت بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، با استناد به داده های به دست آمده در فلسطین اشغالی گفت که آمریکایی های بالای ۶۰ سال برای ایجاد محافظت بیشتر در برابر کرونا باید دُز چهارم واکسن را تزریق کنند.

دکتر آشیش کی جها، هماهنگ کننده مقابله با کرونا در آمریکا، خبر داد که داده ها "کاهش قابل توجهی" در بیماری بین افراد بالای ۶۰ سالی که واکسن تقویت کننده دوم دریافت کرده اند، نشان می دهد.

وی روز یکشنبه گفت: با استناد به داده های جدید "بسیار قانع کننده" سرزمین های فلسطین اشغالی، می توان گفت دُز چهارم به طور قابل توجهی عفونت ها و مرگ و میر افراد مسن را کاهش می دهد، لذا آمریکایی های بالای ۶۰ سال باید تزریق دُز دوم تقویتی واکسن کرونا را آغاز کنند.

اظهارات دکتر جها در «ساندی فاکس نیوز» پس از آن منتشر شد که سازمان غذا و داروی آمریکا ۹ فروردین واکسن‌های فایزر-بیون‌تک و مدرنا را برای همه افراد ۵۰ سال و بالاتر مجاز کرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (اف دی ای ) اعلام کرد این اقدام تلاشی برای تقویت ایمنی رو به زوال در برابر بیماری های شدید است، زیرا سویه به شدت مسری امیکرون، معروف به BA.۲، به عنوان نسخه غالب ویروس کرونا در ایالات متحده در حال ظهور است.

به گزارش نیویورک تایمز، دکتر جها گفت باید دید که آیا BA.۲ باعث بیماری شدیدتر از انواع قبلی و زیرشاخه های ویروس می شود یا خیر. او که در برنامه تلویزیونی به نام "ملاقات با مطبوعات" آمریکا صحبت می کرد، گفت: موارد در حال افزایش است، اما بستری شدن در بیمارستان "در پایین ترین سطح همه گیری است. "

او گفت: «خبر خوب این است که واکسن‌های ما در برابر BA.۲ و در برابر همه انواع امیکرون، به ویژه اگر فرد دُز تقویتی زده باشد، بسیار خوب عمل می‌کنند. بنابراین نکته کلیدی در اینجا این است که شما باید حداقل دو دُز واکسن تزریق کرده باشید و پس از آن یک دُز تقویتی مصرف کرده باشید. این راهکاری است که واقعاً در این برهه از مردم محافظت می کند. "

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.