وزارت امور خارجه پاکستان و ترکیه به عنوان دوکشور مسلمان با صدور بیانیه هایی، یورش نظامیان صهونیستی به مسجد الاقصی و شهید و مجروح کردن تعداد زیادی از فلسطینیان را محکوم کردند و خواستار واکنش جامعه جهانی و نهادهای بین المللی به این رفتار ضدانسانی صهیونیست ها شدند.

وزارت امور خارجه پاکستان روز جمعه با صدور بیانیه‌ای  با ابراز نگرانی عمیق نسبت به حوادث مسجدالاقصی درپی یورش نیروهای اشغالگر صهیونیستی، اقدام آنان در به شهادت رساندن و زخمی کردن تعداد زیادی از فلسطینیان را محکوم و برخورد قاطع جامعه جهانی علیه وحشیگری اسرائیل را مطالبه کرد.

در این بیانیه آمده است: نگرانی شدید خود را از آخرین تحولات در بخش‌های مختلف سرزمین‌های اشغالی فلسطین ابراز می کنیم. گزارش‌ها از یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، حاکی از آن است که ۱۵۲ زخمی و بیش از ۳۰۰ فلسطینی بازداشت شده‌اند.

وزارت امور خارجه پاکستان حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به نمازگزاران به ویژه در ماه مبارک رمضان را نقض فاحش همه هنجارهای بشردوستانه و قوانین بین المللی حقوق بشر دانست.

در بیانیه مذکور افزوده آمده است: تشدید خشونت‌ها توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی در سرزمین‌های فلسطین تاسف بار است.

پاکستان از جامعه بین‌المللی خواست تا گام‌های فوری برای حفاظت از جان بی‌گناهان فلسطینی بردارد و از قوانین بین‌المللی و اصول منشور سازمان ملل متحد حمایت کند.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد تاکید کرد: مردم و دولت پاکستان بار دیگر بر حمایت مداوم و بی‌دریغ خود از آرمان‌های ملت فلسطین تاکید و حامی مردم فلسطین برای تحقق حق تعیین سرنوشت خود و سایر حقوق اساسی و تشکیل کشور مستقل و پایدار فلسطین مطابق با قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی براساس مرزهای قبل از ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف هستند.

گفتنی است، یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و جنایات وحشیانه اشغالگران از چند روز پیش تشدید شده و تاکنون بالغ ۲۰ فلسطینی شهید و حدود ۱۶۰ نفر مجروح شده‌اند. سحرگاه امروز (جمعه) اشغالگران صهیونیست بار دیگر به مسجد الاقصی یورش بردند و با فلسطینی‌ها درگیر شدند.

این اقدام خشم گسترده گروه‌ها و شخصیت‌های فلسطینی را برانگیخته و با محکومیت این اقدام تهدید کردند که به شدیدترین وجه پاسخ جنایت‌های اشغالگران را خواهند داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.