انتقاد تند امام جمعه اصفهان از مراسم‌ افطاری میلیاردی

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی با اشاره به اینکه متأسفانه این روزها زمزمه برگزاری مراسم با افطاری‌های میلیاردی در اصفهان به گوش می‌رسد، گفت: اگر از شنیدن این خبر از غصه بمیریم حقمان است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: متأسفانه این روزها زمزمه برگزاری مراسم با افطاری‌های میلیاردی در اصفهان به گوش می‌رسد که اگر از شنیدن این خبر از غصه بمیریم حقمان است.

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه نماز جمعه امروز اصفهان اظهار داشت: نجات مردم از فقر کار بسیار بزرگی است چرا که به موجب پراهمیت بودن این امر باید همه مسلمانان به آن توجه ویژه داشته باشند. متأسفانه این روزها زمزمه برگزاری مراسم با افطاری‌های میلیاردی در اصفهان به گوش می‌رسد که اگر از شنیدن این خبر از غصه بمیریم حقمان است.

وی با بیان این سوال که آیا شما شیعه علی هستید، افزود: دروغ می‌گوئید، باید به چه کسی افراطی‌گری‌ها و اصراف‌ها گاهی از بیت‌المال، ساختار شکنی‌ها و حرمت شکنی‌ها را گفت، اگر کسی شما را توبیخ نمی‌کند از خدا بترسید. همان‌طور که در برنامه خوب "یک شهر ضیافت" شبکه اصفهان می‌بینیم متوجه می‌شویم که زندانیان زیاد بی‌گناهی با بدهی‌های ناچیز در زندان بسر می‌برند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه توصیه من این است که تا می‌شود به نیازمندان کمک کنید بیان کرد: دختران نیازمند جهیزیه، جوانان بیکاری و مستاجرانی که پول رهن ندارند و دیگر نیازمندان باید مورد توجه اغنیاء قرار گیرند. افطاری‌ها و ریخت وپاش‌های نامشروع مناسب نیست، حتی شنیده شده که سرو افطاری پیش از اذان صورت گرفته که خود غصه‌ای است.

وی تصریح کرد: ماه رمضان ماه رحمت و مغفرت الهی است، خائنان به اسلام و دین و افرادی که با کمال بی‌شرمی روزه‌خواری می‌کنند باید مجازات شوند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: این روزها شاهدیم که فعالیت‌های فرهنگی در کشور و به ویژه اصفهان کمرنگ شده است که در برخی از ادارات اصفهان شاهد سرو ناهار و روزه‌خواری علنی هستیم که باید این امر هر چه زودتر مدیریت شود.

میردامادی با اشاره به فواید روزه از جمله تقویت تقوا در افراد، خاطر نشان کرد: روزه هماهنگی بین جهان اسلام است، همچنین روزه سپری مقابل آتش جهنم است که متأسفانه عده‌ای از این نعمت محروم هستند.

وی گفت: کسانی که به صورت علنی روزه‌‌خواری می‌کنند با خدا اعلام جنگ کرده‌اند و کسی که در مقابل این افراد نایستد به زودی کیفر گناهان خود را خواهد دید. هم اکنون در آستانه روز ارتش هستیم، روزی که منافقان می‌گفتند ارتش شاهنشاهی باید ملغی شود که در همین راستا امام خمینی(ره) فرمودند که آنها فطرت اسلامی دارند و اولین گروه نظامی که کمر شاه و دولت شاه را شکست ارتش بود که با امام راحل نیز بیعت کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به شهادت سردار حجازی و حجت الاسلام بهشتی نژاد، اظهار داشت: این افراد اصفهانی بوده‌اند که خدمات زیادی را به مردم کشور و جامعه اسلامی ارائه داده‌اند. در تمام نظام‌های سیاسی دنیا مردم از حکومت‌ها سوال می‌کنند، اما این موضوع در جامعه اسلامی متفاوت است چرا که در چنین جامعه‌ای مردم و خدا به صورت توأمان از مسئولان سوال می‌کنند.

با بیان اینکه دولت تلاش زیادی می‌کند اما باید با دقت و سرعت بهتری انجام شود گفت: مسئولان باید توجه داشته باشند، باید پاسخگوی مردم و خدا باشند و از انفعال و غرور دوری ورزند چرا که این رفتار بدترین خیانت به اسلام و بزرگترین ظلم به مردم است.

میردامادی با اشاره به آنکه دوران مسئولیت کوتاه است و مسئولان باید به فکر پاسخگویی به خداوند باشند، خاطر نشان کرد: ما نباید ناامید شویم، کشور در حال حرکت به سمت پیشرفت، سعادت و پیروزی است، بلکه باید این شرایط را اجر نهیم. همچنین تولید انواع واکسن‌ کرونا در کشور موضوع قابل توجه  وتقدیر است چرا که منجر به کاهش مرگ و میر میان مبتلایان این بیماری شده است.

وی با بیان اینکه بدهی‌های دولت پرداخت شده و خوداتفاق فرخنده‌ای است، بیان کرد: پیشرفت‌های خوبی را در عرصه تجهیزات جنگی داشته‌ایم و نباید این امر را نادیده بگیریم. باید دانست که ایجاد ناامیدی در بین مردم کار دشمن است و دشمن باید بداند که این آرزو را باخود به گور خواهد برد چرا که ایران در زیر سایه قرآن و امام زمان (عج) پیش می‌رود.

امام جمعه موقت اصفهان پیرامون گشایش‌های اقتصادی صورت گرفته در کشور نیز تصریح کرد: نباید همه این گشایش‌ها در بخش واردات هزینه شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.