ایران به رژیم صهیونیستی هشدار جدی داد!

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) به تعرض بی شرمانه صهیونیستها در ماه مبارک رمضان به اماکن مقدس فلسطین و یورش به روزه‌داران و نمازگزاران در مسجدالاقصی واکنش نشان داد و آن را قویا محکوم کرد و نسبت به تداوم اقدامات وحشیانه و تروریستی اشغالگران در قدس و فلسطین اشغالی هشدار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ضرب و جرح  نمازگزاران فلسطینی به دست نظامیان اشغالگر عنوان کرد: جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین حاکی از ضعف روزافزون این رژیم اشغالگر است که برای سرپوش گذاشتن بر آن، توان پوشالی خود را در برابر عده‌ای نمازگزار بی‌دفاع را به نمایش می‌گذارد.

خطیب زاده این جنایات را نقض آشکار حقوق بین الملل و حقوق بشر خواند که بیش از پیش نشان می دهد خیانت برخی سران کشورهای اسلامی در عادی ‌سازی روابط با رژیم‌ جعلی صهیونیستی، به عادی سازی رفتارهای این رژیم ذاتا خون‌ریز و بحران آفرین نمی انجامد، بلکه بر عکس، اقدامات ددمنشانه این رژیم در قبال فلسطینی ها به دلیل پشت کردن برخی سران کشورهای اسلامی و عربی به آرمان فلسطین افزایش یافته، تا حدی که شاهد خشونت افسار گسیخته این رژیم آپارتاید و نژادپرست هستیم. 

این دیپلمات ارشد کشورمان ضمن دعوت از دولتها و سازمان‌های بین المللی به حمایت از مردم فلسطین و جلوگیری از تداوم جنایات صهیونیستها در فلسطین، خواستار تحرک مردمی و ملت های مسلمان در حمایت از مسجد الاقصی شد.

خطیب زاده همچنین پیامد اقدامات صهیونیست‌ها در قدی و فلسطین را متوجه این رژیم و حامیان منطقه‌ای و بین المللی آن خواند و خواستار واکنش صریح و فوری سازمان همکاری اسلامی و کشورهای مسلمان در حمایت از مسجد الاقصی شد.

گفتتی این تعرض و جنایت های رژیم صهیونیستی واکنش هایی را به همراه داشت در این خصوص «حازم قاسم» سخنگوی حماس در اظهاراتی تأکید کرد: «حمله‌ای که امروز علیه مسجد الاقصی رخ داد، یک جنایت صهیونیستی است. ملت ما آماده جانفشانی در راه [مسجد الاقصی] است. ده‌ها هزار نمازگزار به مسجد الاقصی می‌روند تا پیامی قوی مبنی بر آمادگی برای فداکاری و حفظ هویت مخابره کنند».

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس هم اعلام کرد: « در برابر یاغیگری‌ صهیونیست‌ها و یورش به مسجدالاقصی شریف تنها دو گزینه وجود دارد یا اشغالگری، ستمگری و قربانی کردن در مسجدالاقصی یا نگهبانی و تثبیت اسلامی بودن قدس و مسجد الاقصی».

هنیه ادامه داد: «این ما ملت فلسطین و امت اسلامی هستیم که تصمیم می‌گیریم و تصمیم ما این است که به هر بهایی که شده، از مسجد الاقصی شریف دفاع و محافظت کنیم».

علاوه بر این وزارت خارجه چین هم واکنش نشان داد و ضمن ابراز نگرانی از تلفات غیرنظامیان در پی تشدید درگیری ها، همه طرف‌ها را به آرامش و خویشتنداری دعوت کرد.

وزارت خارجه اردن و‌ جهاد اسلامی فلسطین هم به این وقایع واکنش نشان دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.