بوریس جانسون: از سمت خود کناره‌گیری نمی‌کنم

اخیرا انتشار تصاویر جانسون و تعدادی از مقام‌های ارشد دولتی در زمان اوج اعمال محدودیت‌های کرونایی در سال گذشته میلادی انتقادات شدید جامعه و سیاست‌مداران انگلیس را برانگیخت. پس از آن مشخص شد جانسون و نزدیکانش شب خاکسپاری شوهر ملکه انگلیس نیز دو مهمانی برگزار کرده بودند.

«سو گری» فعال مدنی انگلیسی در گزارش خود درباره نقض محدودیت‌های کرونایی توسط وضع‌کنندگان آن‌ها نوشت که  توجیه برخی اقدامات دولت دشوار است.

این در حالی است که پیش‌تر «کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس گفته بود، اگر گزارش سو گری نشان دهد جانسون از قوانین سرپیچی کرده باشد باید استعفا کند. جانسون نیز در جلسه پارلمان تصدیق کرده بود اگر ثابت شود که تخلف کرده است باید استعفا دهد.

جانسون  در واکنش به انتشار گزارشی ۱۲ صفحه‌ای از تخلفات صورت گرفته  گفت: «می‌خواهم بگویم که عذرخواهی می‌کنم. عذرخواهی می‌کنم کارهایی که انجام دادیم درست نبودند و بابت نحوه مدیریت این مسئله نیز متأسفم.»

بوریس جانسون حدود ۲ سال قبل به کرونای شدید مبتلا شده بود و مدتی را در بیمارستان گذراند. شدت ابتلای وی به کرونا به حدی بود که در برهه‌ای، مقام‌های بیمارستانی، خود را برای اعلام مرگ جانسون آماده کرده بودند.

پارتی‌گیت| جانسون: عذرخواهی می‌کنم اما استعفا نمی‌دهم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.