مهاجری :طرح صیانت برای پایداری‌ها ناموسی بود/ قالیباف حاضر نیست خودش را قربانی اهداف پایداری‌ها کند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: طرح صیانت برای پایداری ها یک طرح ناموسی بود بنابراین برای شان خیلی مهم بود که این طرح تصویب شود تا آنها برای جریان تندرو حامی خودشان یک رزومه ای ارائه دهند که توانستند اینترنت را محدود کنند، حالا با بازگشت بررسی طرح صیانت به صحن علنی مجلس کاسبی پایداری ها به هم خورده است و آنها از این اتفاق ناراحت هستند.

طرح صیانت فضای مجازی با رای نمایندگان به صحن علنی بازگشت و کمیسیون مشترک منحل شد. این اتفاق خشم و عصبانیت نمایندگان همسو با جبهه پایداری را برانگیخت و ضمن دادن یک بیانیه اعتراضی، هر یک در قالب توئیت و مصاحبه بر رأی اکثریت مجلس تاختند.

محمد مهاجری درباره بازگشت بررسی طرح صیانت به صحن علنی مجلس گفت: اساسا با این طرح مشکل داشتم چون فارغ از اسمش که حفاظت است یا صیانت، آن را مصداق بارز سر بریدن اینترنت و ایجاد محدودیت و انسداد در فضای مجازی می دانم. به عبارت دیگر بنیان این طرح بر جمع کردن و محدودکردن اینترنت و بستن فضای باز سیاسی است.

وی با بیان اینکه بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس وضعیت بهتری را برای رسیدگی فراهم می کند، افزود: ترکیب اعضای کمیسیون مشترک اصل ۸۵ بسیار بد بود چون اکثریت آنها اعتقادی به آزادی مردم برای استفاده از اینترنت نداشتند. وقتی بررسی طرح صیانت در صحن انجام شود، می توان این تقاضا را مطرح کرد که آرای نمایندگان علنی باشد تا مشخص شود چه کسی به چه موادی رأی مثبت یا منفی می دهد.

 

طرح صیانت برای پایداری‌ها ناموسی بود اما کاسبی‌شان به‌هم خورد

این فعال مطبوعاتی درباره چرایی موافقت محمدباقر قالیباف به بازگشت طرح صیانت به صحن بیان کرد: آقای قالیباف سه سال دیگر می خواهد در این کشور کاندیدای ریاست جمهوری شود، اگر خاطرات بدی از ریاست او بر مجلس در اذهان عمومی شکل بگیرد، قاعدتا این مسئله به نفع او نخواهد بود. آقای قالیباف حتی اگر اعتقادی به طرح صیانت هم داشته باشد، حاضر نیست خودش را قربانی اهداف پایداری ها کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.