توضیح لاوروف درباره هدف عملیات ویژه روسیه

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه هدف عملیات ویژه مسکو در اوکراین را پایان دادن به مسیر سلطه گری آمریکا بر جهان ذکر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیپلمات ارشد روسیه سیاست های آمریکا و اروپا را مورد انتقاد قرار داد، در شرایطی که کشورهای غربی نسبت به ارسال سلاح به اوکراین متعهد شده اند.

وی با اعلام اینکه مسکو تسلیم فشارهای خارجی نمی شود، هدف از عملیات ویژه روسیه در اوکراین را خاتمه بخشیدین به برنامه های واشگتن برای سلطه جهانی برشمرد.

لاوروف گفت: عملیات نظامی ما برای پایان دادن به گسترش بی پروا و مسیر عاری از حس مسئولیت به سوی سلطه کامل آمریکا و به تبع آن بقیه کشورهای غربی در عرصه جهانی طراحی شده است.

وی افزود: این سلطه گری با نقض فاحش قوانین بین الملل ایجاد می شود و منطبق با برخی قوانین نامشخص است که در مواردی اعمال می شود.

وی همچنین از اتحادیه اروپا انتقاد کرد و گفت در حال حاضر قوانین به شدت تغییر کرده است.

لاوروف گفت: این یک تغییر کاملا جدی است حتی در سیاستی که اتحادیه اروپا و غرب تحت رهبری آمریکا پس از آغاز عملیات نظامی ویژه ما شروع به دنبال کردن آن کردند. سیاستی که منعکس کننده خشم و از جهاتی حتی دیوانگی است که البته نه صرفا به واسطه اوضاع اوکراین، بلکه با تبدیل کردن اوکراین به پایگاهی برای سرکوب نهایی روسیه تعیین می شود.

وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد که این احتمال وجود دارد که نیروهای اوکراینی با حمایت سرویس های اطلاعاتی غربی اقدامات تحریک آمیز تازه ای انجام دهند.

وی به حوادث اخیر در دونباس اشاره داشت زمانی که نیروهای اوکراینی قصد داشتند روسیه را مسئول حملات شان به شهر کراماتورسک بدانند، اما به گفته لاوروف، پس از ارائه مدارکی از سوی روسیه در مورد این حادثه، رسوایی به طور کلی مخفی نگه داشته شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.