ادعای مضحک کاخ سفید درباره ایران

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره مذاکرات وین اظهار داشت نمی دانیم که به توافق دست خواهیم یافت. مذاکرات ادامه دارد و ما همچنان این مذاکرات را دنبال و بررسی می کنیم.

سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه می تواند به حضور در مذاکرات وین ادامه دهد؟ پاسخ داد: دیپلماسی، روابط خارجی، پیچیده است. مذاکرات ایران با حضور روسیه نمونه ای از آن است.

جن ساکی در تداوم ادعاهای همیشگی غرب علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران افزود: معتقدیم و فکر می‌کنم اکثر جامعه جهانی بر این باور است که جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای به نفع منافع ملی ما و منافع جهانی ماست.

وی تصریح کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تنها در صورتی با یک توافق موافقت می کند که توافق خوبی باشد. اما ما تجربه خروج ترامپ از برجام را داریم و آنچه که شاهد آن بودیم عدم شفافیت است.

وی در راستای هراس از پیشرفت های برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در چارچوب برجام و در حالیکه چنین ادعاهایی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید نشده است، ادعا کرد ایران پیشرفت های زیادی در مسیر دستیابی به سلاح هسته ای داشته است. این به نفع ما نیست.

در اکوایران ببینید؛

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: روسیه یکی از اعضای گروه ۱+۵ بوده است. آنها یک نقش اجرایی داشته اند. این مساله ای است که ما در مورد آن صحبت می کنیم و در این مذاکرات مورد بحث قرار گرفته است.

وی اظهار داشت ما نمی دانیم که به توافق دست خواهیم یافت. مذاکرات ادامه دارد و ما همچنان این مذاکرات را دنبال و بررسی می کنیم.

جن ساکی در پاسخ به خواسته ایران مبنی بر ضمانت آمریکا در خارج نشدن دوباره از برجام گفت فکر می‌کنم اگر به توافقی برسیم که بایدن آن را در راستای منافع ملی آمریکا ببیند، ما البته به آنچه که باید از طریق کنگره انجام شود، رسیدگی خواهیم کرد. اما برخی از مسائل نهایی هستند که در حال مذاکره هستند. ما هنوز به آن نقطه نرسیده ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.