دستور رئیس جمهور درباره آلودکی هوا

سید ابراهیم رئیسی عصر روز یکشنبه در جلسه هیات دولت هماهنگی همه ارکان کشور را برای حل مشکلات ضروری دانست و ضمن ابراز خرسندی از همدلی موجود میان قوای سه‌گانه گفت:‌ تنها راه غلبه بر برخی مشکلات ساختاری و مزمن موجود در کشور خصوصا در حوزه اقتصاد، همدلی و همراهی همه ارکان تصمیم‌ساز در کشور است.

رئیس جمهور بخشی از سخنان خود را به موضوع سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اختصاص داد و ضمن تاکید بر اجرای کامل این سیاست‌ها خاطرنشان کرد: اگرچه دولت بر  اساس دستور رهبر معظم انقلاب شش ماه برای ارائه برنامه جامع تحقق این سیاست‌ها مهلت دارد اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد؛ آیین‌نامه ها و دستورالعمل‌های این ابلاغ را حداکثر ظرف مدت دو ماه آماده کند.
رئیسی ابلاغ این سیاست‌ها را از سوی رهبر انقلاب یک اقدام با برکت و دارای اثرات عظیم اجتماعی برای کشور برشمرد و تصریح کرد: این ابلاغ یک کار جامع برای اجرای عدالت و توجه ویژه به اقشار کم درآمد با حفظ کرامت انسانی است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ناسالم شدن وضعیت هوا بر اثر ورود ریزگردها به کشور اشاره کرد و گفت: ریزگردها زندگی مردم را مختل کرده و لازم است تمامی دستگاه‌های مسئول در دولت با جدیت در این زمینه وظایف و مسئولیت‌های خود را ایفا کنند.
 رئیسی در همین راستا سازمان محیط زیست را مکلف کرد به همراه دیگر دستگاه‌های ذیربط از طریق دیپلماسی و مجامع بین‌المللی و تعامل با کشورهای همسایه رفع این مشکل را مجدانه پیگیری کنند.
رئیس جمهور با اشاره به انتشار اسامی اَبَربدهکاران بانکی بر ضرورت اصلاح نظام بانکی، پولی و مالیاتی در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: بخش خصوصی و کارآفرینان خوش حساب شریک دولت هستند و نباید تاوان افراد بدحساب را بدهند.

رئیسی همدلی قوا برای رفع مشکلات مردم را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: همکاری دولت و مجلس برای جامعه اعتمادساز و راهگشا است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.