تعیین تکلیف علم‌الهدی برای مجلس/ چرا اینقدر درمورد فضای مجازی معطل می کنید؟

 

حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار‌داشت: کلام ما در خطبه اول در موضوع تقوای عملی بود و بزرگترین راه اجرا و تمرین تقوای عملی، روزه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه قرآن کریم نیز بر این مهم تاکید دارد افزود: بخش کمی از تقوای عملی، ایجابی و اثباتی است و بخش عمده آن در «ترک» و به ویژه ترک گناه و نافرمانی است.

علم‌الهدی بیان کرد: روزه تمرین ترک کردن است؛ تمام روزه تمرین می‌کند تا انسان در ترک کردن متبحر شود.

امام جمعه مشهدمقدس بیان کرد: در 100 سال اخیر به حرم منور رضوی بارها جسارت شد؛ توپ‌بندی رضاخان به این گنبد مطهر؛ کشتار فرزند ملعون رضاخان در حرم منور؛ کشتار بی‌رحمانه ناشی از انفجار روز عاشورا در حرم رضوی و اخیرا نیز جسارتی صورت گرفت و سه نفر از عزیزترین عزیزان روحانیت در حرم رضوی به خاک و خون کشیده شدند.

 علم‌الهدی افزود: هتک حرمت برای ما سنگین‌ترین مصیبت است؛ دو عزیزی که به شهادت رسیدند به مدارک عالیه شهادت نائل شدند؛ رسانه‌های دشمن می‌خواهند بگویند روحانیت از چشم مردم افتاده اما این عواطف ارزشمند در تشییع این روحانیون ارزشمند تمام این اباطیل را نقش بر آب می‌کند.

وی گفت: گاهی اوقات این عواطف سرشار سبب برخی قضاوت‌ها نیز می‌شود؛ مطالبه امنیت حرم و اعتراضی که برخی دارند مطالبه به حقی است اما باید توجه داشت که در این مسئله نه حریم آستان قدس و نه خدام، کوتاهی صورت ندادند؛ در این حادثه قاتل با کمترین فرصت توسط نیروهای حفاظتی و مردم دستگیر شد. با یک حرکت مردمی و یک فعالیت مجاهدانه که جریان حفاظت صورت داد.

امام جمعه مشهدمقدس عنوان کرد: چندین سال است که حریم امام رضا(ع) مورد تهدید جریان تکفیری است اما امنیت حرم تامین شده؛ در مقابل یک حادثه نسبت به آنچه در گذشته صورت گرفته بایستی زبان تشکر داشته باشیم. مطالبه امنیت حرم؛ مطالبه حقی است و ناشی از احساس دینی شماست اما آستان قدس و خدمه حرم کوتاهی نداشتند و با همدستی اینها قاتل باشقاوت دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جریان، تولیت آستان قدس از همه دغدغه‌مندتر مسائل را دنبال کردند؛ عزیزان ما در عرصه حفاظت چندین سال است با کوچک‌ترین حرکت ناامنی اجازه نداده‌اند رخ دهد.

علم‌الهدی گفت: در عرصه محرومیت زدایی پهنه‌های مختلف حاشیه شهر فعال هستند و با اشراف و مدیریت یک مسئول پهنه اقداماتی صورت می‌گیرد و شهید دارایی مسئول یک پهنه بود و تمام این عرصه‌ها مسئولیتش با شهید اصلانی بود که هر دو روز و شب نداشتند.

وی افزود: در عرصه مواساتی که مقام معظم رهبری دستور داده بودند این دو شهید افسران فعال بودند.قدردانی از روحانیت خیر و خدوم و فعال و جهادگر و انقلابی از سوی مردم صورت گرفت.

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: دشمن در دشمنی خود پای همه چیز ایستاده و جریان تکفیری؛ پیاده‌نظام آمریکایی است و برحسب اعتراف وزیر خارجه اسبق آمریکا تاسیس شده‌اند تا پیاده نظام آمریکا در منطقه باشند و فساد و جنایت کنند. دشمن در دشمنی خود جدی است. از قصد این جنایت را در حرم رضوی صورت دادند تا دشمنی خود با اهل بیت(ع) را نشان دهند اما آنچه در مقابل دشمن، سد ایجاد کرده مسئله ولایت‌مداری مردم است.

علم‌الهدی افزود: در عرصه‌های امنیتی نیروهای بصیر ما ایستاده‌اند و در عرصه‌های دیگر دروازه مملکت باز است؛ این دشمن آدم‌کش حرم امام رضا(ع) همان دشمن ستمگر فضای مجازی و جریان رسانه‌ای است؛ امروز متاسفانه به تعداد گوشی‌های هوشمند؛ رسانه آزاد و باز داریم که تولید و بازنشر پیام می‌کنند و هیچکس هم جلودارشان نیست.

وی افزود: شما که قدرت تولید پیام دارید؛ جهاد تبیین را جدی بگیرید؛ جهاد تبیین فقط مختص من طلبه نیست؛ مال شماست؛ فرمان جهاد همگانی است. شما مسئول هستی و باید در عرصه این جهاد؛ فعالانه و مجاهدانه وارد شوید. اگر صورت ندهید برخلاف جهاد واجب عمل کرده‌اید.

 علم‌الهدی تصریح کرد: پیام دیگر برای مجلس و مسئولان است؛ شورای عالی فضای مجازی چندین سال است تشکیل شده اما آفتابه؛ لگن هفت دست؛ شام و ناهار هیچی... شورای عالی فضای مجازی چه می‌کند؟ مجلس هم هر روز یک افسانه درست می‌کند؛ یک روز طرح صیانت؛ یک روز طرح تنظیم‌گرایی؛ چرا این قدر معطل هستید؟ دشمن قرار است چه کند که شما به فکر مقابله با جریان ولنگار رسانه‌ای باشید؟ جوابی برای خدا دارید؟ رویتان می‌شود امام زمان(عج) را صدا بزنید؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.