پوتین از خجالت آمریکا درآمد

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) در واکنش به لایحه آمریکا برای عرضه تسلیحات به اوکراین تصریح کرد که ارائه تسلیحات به اوکراین به پیشرفت مذاکرات میان مسکو و کی‌یف هیچ کمکی نمی‌کند.

خبرگزاری روسی «تاس» گزارش کرد، سخنگوی کرملین در این خصوص گفت: «پمپاژ اوکراین با تسلیحات مختلف به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و قطعاً تأثیر منفی خواهد داشت».

وی همچنین به جدیدترین اقدام آمریکا در تحریم خانواده «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور واکنش نشان داد و گفت تحریم‌های ضدروسی جدید در حقیقت ادامه خط دیوانگی غرب است و در عین حال، سخنگوی کرملین معتقد است که اعمال محدودیت‌ها علیه دختران رئیس‌جمهور «خود گویای همه‌چیز است».

وی با اشاره به این مسائل ادامه داد: «واکنش ما مشابه به تمامی دیگر تحریم‌ها است. ما قطعاً بر این باوریم که این تحریم ها به خودی خود ادامه یک خط کاملاً خشن در اعمال محدودیت‌های مختلف است. در هر صورت، خط مستمر اعمال برخی محدودیت‌ها برای اعضای خانواده خود گویای همه چیز است. بعید است که چنین اقدامات و چنین رویکردهایی نیاز به ارزیابی داشته باشند، این چیزی است که درک و توضیح آن دشوار است، اما، متأسفانه، ما باید با چنین مخالفانی مقابله کنیم».

پسکوف سپس با اشاره به این موارد گفت: «روسیه قطعاً پاسخ این تحریم‌ها را خواهد داد و این کار را هر طور صلاح بداند انجام خواهد داد».

کاخ سفید شامگاه روز چهارشنبه با انتشار یک بیانیه خبر داد، که آمریکا در هماهنگی و همکاری با متحدانش در کشورهای گروه ۷ و اتحادیه اروپا، فشارها علیه روسیه را به دلیل بحران اوکراین افزایش داده و تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال کرد.

در ابتدای بیانیه کاخ سفید بار دیگر به وقایع شهر «بوچا» در شمال پایتخت اوکراین اشاره شده و روسیه به کشتار غیرنظامیان متهم شده است؛ اتهامی که مقام‌های مختلف مسکو آن را رد کرده و وزیر خارجه روسیه آن را «ساختگی» خوانده است.

کرملین: تحریم‌های آمریکا را «قطعاً» پاسخ می‌دهیم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.