اظهارات ضد ایرانی وزیر دفاع آمریکا/ با تهدیدات ایران مقابله خواهیم کرد

وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی خبری ادعا کرد این کشور با تهدیدات ایران و چند کشور دیگر مقابله خواهد کرد.

«لوید آستین» در یک کنفراس خبری امروز (سه شنبه) ادعا کرد آمریکا قصد دارد با تهدیداتی که از جانب ایران و کره شمالی می‌شود، مقابله کند.

براساس گزارش الجزیره وزیر دفاع آمریکا در ادامه صحبت‌های خود به تحولات اوکراین اشاره کرده و گفت: «کمک‌های نظامی ما به اوکراین به مقابله با تهاجم روسیه به ویژه در مقابله با نیروی هوایی روسیه کمک کرد. یک میلیارد دلار تسلیحات و تجهیزات به اوکراین داده ایم و یک میلیارد دلار دیگر نیز ارائه خواهیم کرد. ما رسیدن کمک‌های امنیتی را که به اوکراین و اوکراینی‌ها کمک کرد تا از خود دفاع کنند، تسریع کردیم.»

مارک میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا نیز که در این کنفرانس حضور داشت به چین نیز اشاره کرده و گفت: چین و روسیه توانایی‌های نظامی بالایی دارند و هر دو قصد دارند قوانین نظم جهانی کنونی را تغییر دهند. تهاجم روسیه به اوکراین نه تنها صلح و ثبات در اروپا، بلکه جهان را تهدید می‌کند. ما در حال حاضر تقریباً ۴۰۰ هزار سرباز آمریکایی در ۱۵۵ کشور جهان داریم. ما اکنون شاهد بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت در اروپا هستیم. توانایی ما در انتقال اطلاعات مهم به اوکراین بسیار مفید بوده است.

 

پیش از این نیز سی ان ان با اشاره به اظهارات یک نماینده عالی رتبه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا شخصا و از نزدیک عملیات تحویل سلاح‌ها را مشاهده کرده است. فرودگاه مخفی که مارک میلی در مرز با اوکراین از آن بازدید کرد، به مرکز تامین و ارسال تسلیحات به اوکراین تبدیل شده است.

فته می‌شود که ۱۴ کشور به کی یف کمک‌های نظامی ارسال کرده اند، اما بخش مهم این کمک‌ها مربوط به آمریکا است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.