پیام تبریک بوریس جانسون و ولیعهد انگلیس به مناسبت آغاز ماه رمضان

بوریس جانسون روز شنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: ماه رمضان بر همه مسلمانان انگلیس و سراسر جهان که برای مقدس ترین ماه اسلام در سال آماده می شوند، مبارک.

پرنس چارلز، ولیعهد انگلیس نیز در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای شخصی وی منتشر شد نوشت: در حالی که مسلمانان سراسر انگلستان و کشورهای مشترک المنافع دوره‌ای از عبادت و روزه‌داری را در آغاز ماه رمضان آغاز می‌کنند، من و همسرم از این فرصت استفاده می کنیم تا گرم ترین آرزوهای خوب را برای همه کسانی که در این ماه عبادت می کنند، بیان کنیم.

ولیعهد انگلیس با بیان اینکه «یکی از بزرگ‌ترین راه‌های شکرگزاری در اسلام، خدمت به کسانی است که در جامعه از اقبال زیادی برخوردار نیستند» افزود که با روحیه سخاوتمندانه و میهمان نواز مسلمانان، مطمئن هستم در شرایطی که بسیاری از مردم برای مقابله با چالش های فزاینده تلاش می کنند، جامعه مسلمانان منشاء خیر خواهند بود.

وی تصریح کرد: همه ما می‌توانیم از روح رمضان سخاوتمندی، پرهیزکاری، شکرگزاری و دعا کردم باهم را که باعث آرامش بسیاری در سراسر جهان در این ماه مبارک می‌شود بیاموزیم.

در همین حال «صادق خان» شهردار لندن با انتشار پیامی تصویری حلول ماه مبارک رمضان را تیریک گفت و اظهار داشت: با شروع ماه رمضان، می خواهم برای مسلمانان لندن و سراسر جهان ماه پر برکت و صلحی را آرزو کنم.

همچنین «استفنی القاق» مدیرکل حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه انگلیس و مذاکره کننده ارشد گفت‌وگوهای وین نیز در توئیتی نوشت: رمضان مبارک. به همه مسالمنان، رمضان ماه سلامتی و آرامش مبارک آرزو می‌کنم .

مرکز اسلامی انگلیس فردا یکشنبه (۳ آوریل ۲۰۲۲) را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

بوریس جانسون و مقام های انگلیس حلول ماه رمضان را تبریک گفتند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.