اعتراض ایران به برخورد خشن پلیس دانمارک با بانوی ایرانی

در پی اقدام تحریک آمیز و خشن پلیس دانمارک با یک بانوی پناهجوی ایرانی، سفیر ایران در کپنهاگ با ارسال یادداشت رسمی نسبت به این اقدام غیرانسانی اعتراض و در دیدار با مسؤولان وزارت خارجه و وزارت مهاجرت این کشور مراتب اعتراض دولت ایران را اعلام کرد.

روز پنجشنبه تصاویر و فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آنها گروهی از ماموران پلیس مهاجرت دانمارک برای اجرای حکم طرد یک بانوی پناهجوی ایرانی، اقدام به ضرب و شتم او در مقابل کودکانش کرده و در یک اقدام غیر انسانی برای آرام کردن و انتقال او به فرودگاه به وی داروی بیهوشی تزریق کرده‌اند.

در پی تایید این اقدام تحریک آمیز و خشونت بار پلیس دانمارک، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ با ارسال یادداشت رسمی نسبت به چنین اقدام غیرانسانی اعتراض کرد. در همین ارتباط خانم افسانه نادی پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک روز جمعه با مسؤولان وزارت خارجه و وزارت مهاجرت و همگرایی دانمارک ملاقات و مراتب اعتراض دولت ایران را اعلام کرد.

سفیر ایران در کپنهاگ با اشاره به این موضوع که چنین رفتاری موجب ناخرسندی مردم و مقامات جمهوری اسلامی ایران شده است، از مسؤولان دانمارکی خواست که با خاطیان برخورد و بابت این رفتار عذرخواهی شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک با استفاده از فرصت موارد دیگر نقض حقوق بشر و آثار منفی چنین رفتارهایی را بر روابط دو کشور یادآور شد.

وی همچنین خواستار پاسخ سریع طرف دانمارکی نسبت به یادداشت‌های ارسالی آن نمایندگی در این موارد شد. 

لازم به ذکر است براساس اخبار منتشر شده در باره این رفتار پلیس دانمارک، مجلس این کشور روز پنجشنبه وزیر مهاجرت و همگرایی این کشور را فراخوانده و در باره رفتار این ماموران توضیح خواسته است. در حال حاضر این خانم ایرانی آزاد و به خانواده خود پیوسته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.