واکنش امام جمعه شیراز به ماجرای ورزشگاه مشهد/ هیاهو و تحریف می‌کنند

آیت الله دژکام با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، عدالت را از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی خواند و گفت: اگر بی عدالتی در بخشی صورت می گیرد باید جلوی آن گرفته شود و معنای جمهوری اسلامی نیز بر این مبنا شکل گرفته است.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه زمینه سازی و امیدواری به آینده خوب جهان را باید همواره گسترش داد، گفت: امیدوارانه باید به آینده خودمان، مسلمانان و جهان پیرامون بیاندیشیم و این امیدواری با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد باید وجود داشته باشد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه گرفتاری در جامعه وجود دارد اما ناامیدی نیست، افزود: تحریم های ظالمانه سنگین در ۶ سال گذشته بر علیه مردم ایران اعمال شد اما اکنون به گفته رئیس جمهور تولید و صادرات نفت ایران از زمان قبل از این تحریم ها پیشی گرفته است.

وی به ۱۲ فروردین و روز تاسیس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: کلماتی گاهی گفته می شود که تعارف نیست و قدسی بودن نظام جمهوری اسلامی مساله ای است که همه باید بدان معتقد باشند.

وی ادامه داد: در جهان، رسم کرده بودند که تمام دولت ها کاری به دین نداشته باشند و در شرق و غرب دنیا این مساله اصل بود و دین مساله ای خصوصی و فردی تعیین شده بود که در ایران حکومتی دینی بر مبنای واقعه غدیرخم شکلی از حکومت دینی و الهی پایه ریزی شد که ولایی است و دیکتاتوری نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: چارچوب فرمان الهی را در این نظام مردم تعیین کردند و جمهوری اسلامی ایران بر پایه اقرار به وجود خداوند و معصومین شکل گرفت و باید تمامی ایرادها در این نظام مردم سالارانه رفع شود.

آیت الله دژکام

 

امام جمعه شیراز اظهار داشت: در جمهوری اسلامی که حکم خدا در آن جاری است هرکس از روحانی یا غیر روحانی اگر درست عمل نکند باید کنار رود.

ماه خدا را پاس بدارید

نماینده ولی فقیه در ادامه به آغاز ماه مبارک رمضان در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: روزه زمینه ساز تقوا است.

وی ادامه داد: کسانیکه ازجمله کهنسالانی که طاقت روزه گرفتن ندارند می توانند افطار کنند.

وی اضافه کرد: این افراد که تحمل روزه برایشان کم شده می توانند کفاره دهند و روزه نگیرند اما مابقی جامعه اجازه افطار ندارند و باید روزه بگیرند.

امام جمعه شیراز گفت: ماه رمضان ماه خداست و همه باید به این ماه احترام بگذارند و مومنین نیز باید این نکات را تذکر داده و یاد همگان بیاورید که حفظ حرمت و ظاهر این ماه ضروری است.

وی با بیان اینکه دستگاه ها وظایف قانونی خود را در این رابطه انجام دهند افزود: ماه رمضان ماهی است که در آن قرآن کریم نازل شده و سرنوشت یکسال آینده بندگان در این ماه رقم می خورد.

آیت الله دژکام تاکید کرد: از فرصت ماه رمضان و بهار قرآن با برپایی جلسات قرآنی حداکثر استفاده شود.

ورزش در فارس بر پایه اصول پهلوانی همگانی شود

وی در ادامه به مساله توجه به ورزش استان اشاره کرد و گفت: نسبت به کارهای دولت تخریب هایی انجام می شود که در بسیاری موارد خبرها تحریف شده است .

ن ماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: در موضوع هیاهویی که اخیرا در مشهد رخ داده مشخص است که تحریف وجود دارد در صورتیکه اصول دینی امری مشخص است و در راس آن رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید تصمیم گیر هستند.

وی اضافه کرد: در تمدن سازی اسلامی در حوزه ورزش باید کارکردها تدوین و براساس چارچوب اخلاقی اسلامی مبنا تعیین شود .

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه غرب چارچوب اخلاقی را در طول یکصد سال گذشته فراموش کرده،گفت: چارچوب ارزش های پهلوانی و اخلاقی در ورزش ما باید جاری باشد.

وی یکی از مرام های پهلوانان را احترام به ناموس دیگران دانست و گفت: بی توجهی به این اصول جایز نیست.

آیت الله دژکام تاکید کرد: مرام ورزشکاری یکی از اصول این حوزه است که باید به آن توجه شود.

وی در پایان تاکید کرد: ورزش در استان فارس باید همگانی شود و در این راستا همه دستگاه ها،نهادها و مردم از پیر و جوان باید به تناسب توانایی خود به میدان بیایند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.