تلفات رانندگی در نوروز 1401 کاهش یافت

سردار "مهدی حاجیان" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاهش افراد جان باخته حوادث رانندگی در حالی که شاهد رشد قابل توجه سفرها بوده ایم بیانگر همکاری بسیار خوب اقشار مختلف مردم با پلیس است.

وی با اشاره به اینکه امسال فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی شعار "پلیس هوشمند، قانونمداری و نشاط بهاری" را انتخاب کرده است، گفت: شهروندان با رعایت قوانین و مقررات کمک زیادی به برقراری نظم و امنیت اجتماعی کردند و ناشان دادند همیشه با پلیس همراه بوده اند.

سردار حاجیان همچنین با اشاره به روزهای پایانی تعطیلات نوروزی، گفت: از عموم مردم کشور انتظار داریم زمان برگشت خود را مدیریت کرده تا انشاالله با برنامه ریزی مناسب به سلامت از سفر بازگردند.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی یاداوری کرد: با توجه به محدودیت هایی که پلیس برای تردد خودروهای سنگین اعمال می کند رانندگان این وسایل نقلیه خصوصا در مسیر شمال کشور به مرکز حتما به اطلاعیه ها و توصیه های پلیس توجه کنند که مشکلی برایشان ایجاد نشود.

وی همچنین با اشاره به طرح تشویق رانندگان منضبط، گفت: پلیس تنها به دنبال جریمه کردن افراد متخلف و قانون گریز نیست، بلکه رانندگانی که به قوانین و مقررات احترام گذاشته و امنیت خود و دیگران را به خطر نمی اندازند هم مورد توجه و تشویق پلیس قرار خواهند گرفت.

سردار حاجیان تصریح کرد: در همین راستا و پس از پایان تعطیلات نوروزی رانندگانی که در طول این مدت دچار تخلف نشده اند شناسایی و به قید قرعه جوایز نفیسی به آن ها اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل انتظامی در ادامه از حضور ۱۷ هزار واحد گشتی خودرویی و موتوری با بیش از ۷۰ هزار نیرو در طرح نوروزی پلیس برای برقراری امنیت مردم و مسافران در سطح کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه تا امروز (۱۰ فروردین) مورد نگران کننده ای نداشته ایم که البته این مهم با همکاری مردم حاصل شده است.

وی در پایان از رشد بیش از ۱۰ درصدی کشفیات شامل سرقت، قاچاق، مواد مخدر و ... در کشور طی ۱۰ روز ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: ماموران پلیس همواره برخورد قاطعانه با مجرمان و قانون گریزان داشته و مجرمان حوزه های مختلف همواره تحت کنترل و رصد اطلاعاتی قرار داشته اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.