خودرو‌های خطرآفرین توقیف می‌شوند

سردار حسین اشتری ۱۰ فروردین‌ماه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری هدف از سفر به استان را بازدید از مقرهای انتظامی، برگزاری جلسه قرارگاه نوروزی با حضور مدیران و فرماندهان مربوطه و بازدید از یگان‌های مربوطه در طرح نوروزی بیان کرد.

فرمانده نیروی انتظامی وضعیت چهارمحال و بختیاری را خوب ارزیابی کرد و افزود: باتوجه به افزایش ۱۵۰ درصدی ترددها در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری نسبت به سال گذشته، خوشبختانه تصادفات کاهش یافته و تلفات جانی گزارش نشده که این نشان از رعایت مردم در قوانین راهنمایی و رانندگی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی بین ۴۷ تا ۵۱ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: حدود ۲۲ درصد تلفات جاده‌ای و تصادفات کاهش یافته که دلیل عمده آن، همکاری خوب مردم با همکاران نیروی انتظامی در سراسر کشور بوده است.

اشتری شناسایی نقاط حادثه‌خیز و برطرف شدن بخشی از آن را دلیل دیگر کاهش تصادفات بیان کرد و گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای از نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی کشور، هم‌چنان باقیمانده که آشکارسازی و اطلاع‌رسانی نقاط حادثه‌خیز به رانندگان صورت گرفته است تا آمادگی بهتری برای رانندگی در آن مسیرها داشته باشند، امیدواریم تا یک یا دو سال آینده با همکاری وزارت راه مابقی این نقاط شناسایی و برطرف شوند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به رانندگانی که در مسیرها خطرآفرین هستند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند، بیان کرد: پلیس با آن افراد، برخورد خواهد کرد، به گونه‌ای که خودروی آن‌ها توقیف خواهد شد، بنابراین لازم است رعایت از سوی رانندگان انجام شود تا حادثه‌ای پیش نیاید.

در اکوایران ببینید؛

وی تاکید کرد: وضعیت خوبی در تمام محورهای کشور گزارش شده، اما این میزان از تصادفات نگران‌کننده است، بنابراین لازم است رانندگان در حالت خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکنند و بعد از دو تا سه ساعت، ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا شاهد کمترین حادثه باشیم.

اشتری به مردم توصیه کرد: باتوجه به اینکه تعطیلات نوروزی رو به پایان است، حتما زمان برگشت خود را مدیریت و به روزهای پایانی موکول نکنند، حتی افرادی که در برگشت خود عجله ندارند و برایشان مقدور است، بعد از تعطیلات ۱۳ فروردین‌ماه برگردند تا با حجم بالای ترافیک مواجه نشوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.