آلمان هم از تحریم روسیه امتناع کرد

وی گفت: «در صورتی که واردات انرژی به طور کامل از روسیه متوقف شود، آلمان با پیامدهای وخیمی مواجه خواهد شد و برخی از بخش‌های اقتصادی آلمان مجبور خواهند شد تا به طور کامل فعالیت خود را متوقف کنند که این به معنای از دست رفتن تعداد باورنکردنی از فرصت‌های شغلی است.

صدر اعظم آلمان در ادامه گفت: «دولت آلمان در راستای توقف واردات زغال سنگ، گاز و نفت از روسیه در سریعترین زمان ممکن کار خواهد کرد».

وی افزود که واردات زغال سنگ از روسیه توسط آلمان به زودی به پایان خواهد رسید.

شولتز درباره قراردادهای خرید گاز از روسیه گفت که اغلب قرارداد شرکت‌های آلمانی برای خرید گاز روسیه به صورت یورویی بوده و مبالغ این قراردادها نیز به همین صورت پرداخت خواهد شد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه  چند روز پیش گفته بود که مسکو بابت فروش گاز به برخی از «کشورهای غیردوست»، ارز ملی کشورش، روبل مطالبه خواهد کرد. 

آمریکا و متحدان اروپایی این کشور تا کنون تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه وضع کرده و اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی این کشور را در فهرست تحریم‌ها قرار داده‌اند.

روسیه اوایل ماه مارس سال جاری فهرستی از ۴۸ کشور غیردوست منتشر کرد. تمامی اعضای اتحادیه اروپا در کنار آمریکا، ژاپن، سوئیس و نروژ در این فهرست جای دارند.

روسیه در سال میلادی ۲۰۲۱ حدود ۵۵.۵ میلیارد دلار (معادل ۵۰.۰۶ میلیارد یورو) گاز طبیعی به کشورهای دیگر در سراسر دنیا صادر کرده است.

شولتز: آلمان در صورت توقف واردات انرژی از روسیه با پیامدهای وخیمی مواجه می‌شود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.