واکنش روسیه به فیلم شکنجه وحشتناک اسرای روس توسط اوکراینی‌ها

به گزارش شبکه روسی «راشا تودی»، کمیته تحقیقات روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ویدیویی که در فضای مجازی در حال پخش است، نشان می‌دهد که سربازان اسیر بدون کمک پزشکی از ناحیه پا هدف شلیک گلوله قرار می‌گیرند.

«الکساندر باستریکین» رئیس این کمیته به بازرسان دستور داد تا همه شرایط حادثه را مشخص کنند، شواهد را جمع‌آوری و ثبت کنند و همه افراد دخیل در آن را شناسایی کنند تا متعاقبا به دست عدالت سپرده شوند. این کمیته افزود «در حالی که هنوز مشخص نیست این فیلم‌های نگران‌کننده کجا و چه زمانی ضبط شده‌اند، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این حادثه در یک مجتمع نظامی واقع در منطقه خارکیف در شرق اوکراین رخ داده، که توسط واحدهای "ملی‌گرا" استفاده می‌شود».

پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی با این توضیح که «چند ویدئوی ناراحت‌کننده که ظاهراً در همان مرکز ناشناخته فیلم‌برداری شده‌ آخر هفته در فضای مجازی پخش شد»، افزود ویدئوها به قدری خشونت‌آمیز است که این شبکه قادر به اشتراک‌گذاری آن‌ها نیست. این تصاویر چند نفر را نشان می‌دهد که ظاهراً اسرای روس هستند و روی زمین دراز کشیده‌اند و به نظر می‌رسد که همه آن‌ها به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه پا زخمی شده‌اند.

طبق این گزارش، در این تصاویر، سربازان مجروح از سوی مردان مسلح بازجویی می‌شوند که بسیاری از آن‌ها بازوبندهای آبی رنگی که معمولاً توسط واحدهای نظامی اوکراینی استفاده می‌شود، بسته‌اند. برخی از مجروحان ظاهراً در جریان بازجویی جان باخته‌اند و همچنین سه زندانی دیگر دیده می‌شوند که دستور خروج از یک ون به آن‌ها داده شده و از نزدیک از ناحیه پا مورد تیراندازی قرار گرفته‌اند. خشونت در این تصاویر به قدری است که حتی از سوی شخصیت‌های طرفدار اوکراین نیز محکوم شده است. 

تحقیق روسیه درباره تصاویر منتسب به شکنجه اسرای روس توسط نیروهای اوکراینی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.