به نقل از اسپوتنیک، در این بیانیه که صبح امروز (دوشنبه، ۸ حمل) توسط نمایندگی ناروی در سازمان ملل منتشر شده، آمده است که اعضای شورای امنیت در ۲۵ مارچ در یک جلسه توجیهی، گزارش دیبورا لاینز، نماینده‌ی ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان، درباره‌ی حق تحصیل دختران در این کشور را شنیده‌اند.

قرار بود مکاتب دخترانه پس از ماه‌ها تعطیلی هفته گذشته، روز چهارشنبه ( ۳ حمل) در سراسر کشور بازگشایی شوند؛ اما وزارت معارف طالبان در همان روز اعلام کرد که مکاتب متوسطه و لیسه دختران تا امر ثانی همچنان بسته می‌ماند.

اعضای شورای امنیت بار دیگر از این تصمیم طالبان عمیقا ابراز نگرانی کرده و از این گروه خواسته‌اند که به حق آموزش احترام بگذارند.

آنها از نماینده‌ی ویژه سازمان ملل خواسته‌اند تا طبق مأموریت یوناما به تعامل با همه بازیگران و ذینفعان سیاسی افغانستان به‌شمول مقام‌های طالبان درباره‌ی دسترسی دختران به آموزش ادامه دهد.

اعضای شورای امنیت بر اهمیت تلاش‌های جامعه جهانی برای حمایت از افغانستان از جمله بخش آموزش و پرورش این کشور تاکید کرده‌اند.

اعضای شورای امنیت گفته‌اند که  برای حمایت از مردم افغانستان و حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و وحدت ملی این کشور تعهد قوی دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.