دزدیدن 15 جوان سوری توسط شبه نظامیان متحد آمریکا

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از منابع محلی اعلام کردند: گروه های شبه نظامی وابسته به قسد ظهر امروز یکشنبه به شهر الطبقه در غرب استان الرقه حمله کردند و با ایجاد پست‌های بازرسی در آنجا ۱۵ جوان را ربودند.

این منابع گفتند، جوان‌های ربوده شده به پادگان‌های سربازگیری اجباری منتقل شدند تا به صفوف نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت امر نظامیان اشغالگر آمریکایی هستند، ملحق شوند.

شبه‌نظامیان کُرد سال‌هاست که دست به بازداشت‌های گسترده از میان ساکنین عرب در استان رقه و دیرالزور و الحسکه می‌زنند، مسأله‌ای که هر از گاهی با تظاهرات مردمی در شهر و روستاهای مختلف علیه عناصر قسد همراه شده است.

دولت سوریه می‌گوید که شبه‌نظامیان کُرد به بهانه مبارزه با داعش دست به بازداشت‌های گسترده و مخالفان خود می‌زنند. وزارت امور خارجه سوریه روز یکشنبه گذشته در بیانیه‌ای گفت: طی چند روز گذشته، گروهک های (داعش) و (قسد) دست به قتل عام غیرنظامیان و تخریب گسترده زیرساخت‌ها در استان الحسکه زده‌اند و نیروهای اشغالگر آمریکایی در این حملات مشارکت دارند که جان غیرنظامیان بیگناه اعم از افراد مسن، کودکان و زنان این استان را به خطر انداخته است.

شبه نظامیان متحد آمریکا 15 جوان را در شرق سوریه ربودند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.