امیرعبداللهیان: سیدحسن نصرالله را در جریان مذاکرات وین قرار دادیم

 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین با بیان اینکه اعتراف کشورهای عربی به سیاستهای اشتباه در قبال سوریه، مسئله مهمی است، درباره مذاکرات هسته‌ای در وین نیز گفت: «در مذاکرات، به نقطه توافق نزدیک شده‌ایم، ولی آنچه برای ما اهمیت دارد، نحوه رفع تحریمها و تضمین است. در هفته‌های اخیر نیز آمریکاییها بارها تلاش کرده‌اند که بر سر مسائل باقی مانده، مستقیما با ما مذاکره کنند».

 

امیرعبداللهیان ادامه داد: «اگر دولت بایدن جدی است، باید پیش از فکر کردن به مذاکره مستقیم، حسن نیت خود را نشان دهد. به طرف غربی نیز اعلام کردیم که آمریکاییها باید با لغو یکی از تحریمها علیه ایران، حسن نیت خود را ثابت کنند».

وزیر خارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه در سفر به روسیه و دیدار با وزیر خارجه این کشور، این مقام روس گفته است که مسکو از توافق هسته‌ای، حمایت می‌کند، خاطر نشان کرد: «برای دستیابی یه یک توافق خوب و ثابت تلاش می‌کنیم، مشروط به اینکه از خطوط قرمز ما عبور نشود».

وی درباره لبنان تأکید کرد: «ایران آماده هر نوع کمک به لبنان و مردم این کشور است تا بتوانند از این بحران دشوار عبور کنند. به دوستان خود در لبنان گفتیم که طرف آمریکایی به آنان کمک نمی‌کند و به آنان اجازه نمی‌دهد که دیگران نیز کمک کنند.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه نخست وزیر لبنان از ایده‌های طرف ایرانی برای کمک به بیروت استقبال کرده است، تصریح کرد: «[سید حسن] نصرالله را در جریان مذاکرات وین و مسئله رفع تحریمها قرار دادیم. اگر توافق در وین حاصل شود، همه طرفها در منطقه منتفع خواهند شد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.