افشاگری کرملین درباره پسر بایدن/ او در فعالیت‌های بیولوژیکی اوکراین دخالت می کند

الجزیره گزارش داد، دیمیتری پسکوف اعلام کرد که این کشور خواستار توضیح درباره دخالت پسر بایدن در فعالیت‌های بیولوژیکی پنتاگون در اوکراین است. صحبت های بایدن در مورد تهدید روسیه برای استفاده از تسلیحات شیمیایی تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی آزمایشگاه های بیولوژیکی است.

کرملین همچنین افزود: روسیه از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای شفاف‌سازی درباره اسنادی که ارتباط بین پسرش هانتر و فعالیت‌های بیولوژیکی پنتاگون در اوکراین را تایید می‌کند، خواستار توضیح خواهد شد. آمریکا به رویکرد خود برای منزوی کردن روسیه ادامه می‌دهد، اما این سیاست به هدف خود نمی‌رسد.  صحبت های بایدن در مورد تهدید روسیه برای استفاده از تسلیحات شیمیایی تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی آزمایشگاه های بیولوژیکی است. وزارت دفاع روسیه در حال آماده سازی اقداماتی برای تقویت جبهه غرب در مقابل پس زمینه تحرکات ناتوست.

بایدن روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل در پاسخ به سوالی در مورد اخراج روسیه از گروه بیست گفت: بله جواب من مثبت است. این موضوع را باید تمام اعضای گروه بیست تایید کنند و بایستی به جای روسیه در نشست آتی این گروه از اوکراین دعوت شود.

او همچنین گفت: در هماهنگی با گروه هفت و اتحادیه اروپا برای امنیت غذایی و انرژی تلاش خواهیم کرد. اگر پوتین از سلاح شیمیایی در اوکراین استفاده کند به او پاسخ خواهیم داد.

۲۴ فوریه (۵ اسفند) روسیه در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس برای کمک برای مقابله با تشدید حملات نیرو‌های اوکراینی، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد و تاکنون چند دور مذاکره برای برقراری آتش بس میان طرفین برگزار شده است.

روسیه تاکنون بارها به دستیابی به اسنادی درباره فعالیت‌های غیرقابل قبول آمریکا در زمینه تحقیقات نظامی-بیولوژیکی در اوکراین اشاره کرده که به گفته آن تهدیدی برای روسیه و اروپاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.