حجاریان: اصلاح‌طلبان باید اختلافات میان خود را کم کنند/ سیدمحمد خاتمی اشتباه کرد

 

سالنامه نوروزی شرق، انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را شاید نتوان نقطه عطفی بر تغییرات ساختاری و محتوایی انتخابات در ایران دانست، به این معنا که با رد صلاحیت‌های گسترده نامزدهای مختلف برخی به این نتیجه رسیدند که بعد از این فارغ از آنکه چه طیفی پیروز می‌شود، اساسا شکل‌گیری رقابت انتخاباتی با مشکلات مهمی روبه‌رو خواهد شد و در این میان حتی دیگر اصلاح‌طلبان محذوفان عرصه رقابت نیستند و حالا اصولگرایان میانه‌رو نیز طعم رد صلاحیت را چشیده‌اند و آنها نیز بعد از سال‌ها بالاخره به جرگه منتقدان ردصلاحیت‌ها پیوسته‌اند.

در این بین دلایل ردصلاحیت علی لاریجانی هم از جهات مختلف می‌تواند حائز اهمیت باشد. آنکه با علنی شدن چنین دلایلی برای ردصلاحیت یکی از چهره‌های شناخته شده آیا می‌توان گفت ادامه این مسیر در آینده بی‌پرده‌تر از گذشته خواهد بود؟

سعید حجاریان که به گفته همگان یکی از مهم‌ترین تئوریسین‌های جبهه اصلاحات است. باور دارد بای حفظ اعتبار اصلاح‌طلبی شاید در هر شرایطی تن به انتخابات داد. سال ۹۸ او سخن از مشارکت مشروط در انتخابات را به میان آورد که البته همان زمان علاوه بر اصولگرایان بسیاری از اصلاح‌طلبان نیز بر او تاختند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر«حجاریان: سیدمحمد خاتمی اشتباه کرد /مشارکت در انتخابات 1402 مشروط خواهد بود» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.