بارش برف مسافران شمال را غافلگیر کرد

برودت هوا و بارش برف دمای مناطق مختلف مازندران را سرد و زمستانی کرد و مسافران وارده به شمال را غافلگیر کرد.

برودت هوا و نفوذ سامانه بارشی و سرد ارتفاعات و مناطق ییلاقی و کوهستانی استان را سفیدپوش کرد و حال وهوای زمستانی را در استان حاکم کرد. همچنین بارش برف و کولاک در مقاطعی سبب مسدود شدن راه‌های کوهستانی و ارتفاعات استان طی چندین نوبت شده است.

یک مسافر تهرانی که روز دوم عید به مازندران سفر کرده است، با اظهار اینکه در مناطق ییلاقی و بالادست از جمله ارتفاعات لاریجان شاهد بارش برف بودیم، اظهار داشت: دانه‌های سفید برف اگرچه سبب غافلگیری ما شد اما جاذبه‌های خاصی به طبیعت بخشید.

رسولی با عنوان اینکه مازندران در همه فصل‌ها از جمله بهار و زمستان برای طبیعت گردی مناسب است، افزود: ارتفاعات پوشیده از برف، جاذبه‌های استان را بیشتر کرده است.

بارش سنگین برف و کلاک در پی شرایط نامساعد جوی روز گذشته در مقاطعی محورهای کندوان و کوهستانی استان را مسدود کرد و سبب افزایش بار ترافیک در محورهایی از جمله سوادکوه شده بود و این محورها سه شنبه شب با تلاش راهداران بازگشایی شده است.

هم اکنون ارتفاعات و کوهستان‌های کلاردشت، کجور، لاریجان، جواهرده و مناطق غربی و شرقی استان براثر بارش برف سفید شده تردد در برخی محورهای کوهستانی استان با زنجیرچرخ ممکن است.

همچنین برف بهاری و اختلال در ترد سبب غافلگیری مسافران و کاربران جاده‌ای در محورهای کوهستانی کندوان و هراز شده است. راهداران مازندران از چند روز قبل از با آغاز طرح راهداری زمستانی مشغول خدمات رسانی به مسافران هستند و طی تعطیلات نوروزی بیش از ۲۰۰ مرحله برفروبی در محورهای کوهستانی صورت گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.