احضار سفیر ایران به پارلمان عراق

«حاکم الزاملی» به خبرگزاری رسمی عراق «اینا» گفت: از سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و همچنین وزیر کشور اقلیم کردستان عراق در خصوص این حمله برای حضور در پارلمان دعوت به عمل آمده است.

وی ادامه داد که جلسه پارلمان فردا پنجشنبه یا پس فردا جمعه با حضور سران فراکسیون ها خواهد بود.

وی این دعوت را در چارچوب کمیته حقیقت یابی عنوان کرد که پارلمان عراق برای تحقیق و تفحص در حمله موشکی اخیر تشکیل داده است. 

الزاملی پیش بینی کرد بعد از تکمیل تحقیقات در حادثه، گزارش کاملی از آن در اختیار رسانه ها گذاشته می شود.

وی گفت: در صورت تایید اطلاعات درباره وجود اسرائیل یا هر حضور خارجی دیگر، این امر از طریق کانال های تبادل اطلاعات صورت خواهد گرفت به ویژه اینکه بین ما و ایران و ترکیه تفاهمات و توافقاتی در این خصوص وجود دارد و علاوه بر همه اینها از قبل نیز یک ائتلاف چهارجانبه بین عراق، ایران، سوریه و روسیه برای تبادل اطلاعات ایجاد شده است.

همچنین در اکوایران ببینید : ۲ قول قالیباف به مردم

یک روز پس از سفر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به اقلیم کردستان و بازدید از محل اصابت موشک های ایرانی به مقر موساد اسرائیلی، تیم حقیقت یاب پارلمان عراق به سرپرستی حاکم الزاملی دیروز سه شنبه عازم اربیل شد تا از نزدیک از مرکز مذکور بازدید کند.

«ریبیر احمد خالد» وزیر کشور عراق در دیدار با اعضای کمیته حقیقت یاب دراظهاراتی گفته است که از مشارکت جمهوری اسلامی ایران در تیم حقیقت یاب در خصوص وجود مرکز موساد در اربیل استقبال می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.