رییس جمهور اوکراین: در رویدادهای اخیر دوستان واقعی خود را شناختم

وی که به صورت مجازی برای پارلمان کانادا صحبت می‌کرد، گفت: «موشک‌های کروز بر سر غیرنظامیان فرود می‌آید و زیر ساخت‌های اوکراین هر روز از سوی روسیه ویران می‌شود».

مقام‌های روسیه اعلام کرده‌اند که در حملات خود تنها زیرساخت‌های نظامی اوکراین را با موشک‌های با دقت بالا هدف قرار می‌دهند.

رئیس جمهور اوکراین اضافه کرد: «آنچه که بر سر اوکراین می‌آید سبب شد تا دوستان واقعی خود را بشناسیم».

زلنسکی به پارلمان کانادا گفت: «شما می‌توانید اقدامات بیشتری برای توقف روسیه و حمایت از اروپا انجام دهید».

وی تاکید کرد: «چیزی که می‌خواهیم زندگی و یاری است و ما نیازمند کمک هستیم. امیدوار هستیم که تلاش‌هایتان را دو چندان کرده و تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید ببخشید تا حتی یک دولار نیز برای تامین حملات تهاجمی روسیه باقی نماند».

زلنسکی با ابراز امیدواری برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه گفت: «باید بر فراز اوکراین منطقه پرواز ممنوع اعلام شود».

وی تاکید کرد: «بسته شدن حریم هوایی ما برای توقف بمباران شهرها ضروری است».

زلنسکی پیشتر نیز گفته بود که اوکراین باید بداند که درهای ناتو به روی آن باز نیست. شنیده می‌شود که اوکراین به ناتو نمی پیوندد درست است باید آن را بپذیریم.

وی اضافه کرد: «ما درک می‌کنیم که عضو ناتو نیستیم و راهی را برای حفاظت مستقل از آسمان‌ها و شهروندان خود پیشنهاد داده‌ایم».

رئیس جمهور اوکراین گفت: «دسترسی بانک‌های روسیه باید به طور کامل از سامانه «سوئیفت» قطع شود و هرگونه تجارت با مسکو نیز متوقف شود».

زلنسکی افزود: «روس‌ها کشورهای اروپایی را نیز هدف قرار داده‌اند. ما با اتحاد و یکپارچگی با کشورهای اروپایی می‌توانیم جنگ روسیه در کشور خود را متوقف کنیم».

رئیس جمهور اوکراین بامداد سه‌شنبه نیز گفت که روسیه نتایجی که از حمله به اوکراین به دنبال آن بود را بدست نیاورده است.

وی در ادامه سخنانش گفت که در حال حاضر دور چهارم تحریم‌ها علیه روسیه در حال آماده شدن است.

زلنسکی اضافه کرد: «روسیه تلفات زیادی در اوکراین داشته و مسکو واقعیت را درباره تلفات خود نمی‌گوید».

رئیس جمهور اوکراین همچنین خبر داد که مذاکرات با روسیه روز سه‌شنبه نیز ادامه خواهد یافت.

زلنسکی به موضوع انتقال غیرنظامیان از شهرهای اوکراین نیز اشاره کرد و گفت که ۳۰۴۰ غیرنظامی روز دوشنبه از ماریوپول منتقل شده‌اند و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا زندگی در این کشور به حالت طبیعی بازگردد.

از سوی دیگر «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه با بیان این که تحولات کنونی اوکراین، پیامد مستقیم اقدامات چند ساله آمریکا است، نقش این کشور را به شدت مخرب خواند و افزود مسکو سیاست واشنگتن را محکوم می‌کند.

وی در ادامه گفت که روسیه از آمادگی ایالات متحده برای برقراری تماس در خصوص درگیری در اوکراین اطلاعی ندارد. به گفته این مقام ارشد روس، روسیه و آمریکا رویکردهای کاملاً متضادی در قبال اوکراین دارند.

ریابکوف همچنین ضمن بیان این که ایالات متحده به طور یکجانبه در تلاش است تا روابط با روسیه را به طور کامل از بین ببرد، اظهار داشت: فدراسیون روسیه امیدوار است که پس از مدتی ایالات متحده بفهمد که ادامه بحث در خصوص ثبات استراتژیک با مسکو ضروری است.

زلنسکی: رویدادهای اخیر سبب شد تا دوستان واقعی خود را بشناسیم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.