محمدرضا میر تاج الدینی: نمی دانیم تغییر ساعت مسئله مردم بوده یا نه!

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اگر این طرح قانونی شود و مراحل فرآیند قانونی آن در سال ۱۴۰۰ به اتمام نرسد، این تغییر ساعت از سال ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد.

محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس یازدهم در واکنش به تصویب طرح عدم تغییر ساعت در سال ۱۴۰۱  گفت: اگر شورای نگهبان تا آخر این هفته مصوبه امروز مجلس درباره لغو تغییر ساعت را تایید کند برای ابلاغ و اجرای آن ۱۰ روز طول می‌کشد یعنی تا عید این قانون به اجرا در خواهد آمد اگر هم نشد برای بعداً می‌ماند ببینیم باید چه کار کنیم.

وی در ادامه افزود: اگر بنابر این باشد که این طرح قانونی شود و مراحل فرآیند قانونی آن در سال ۱۴۰۰ به اتمام نرسد، این تغییر ساعت از سال ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد.

محمدرضا میر تاج الدینی: نمی دانیم تغییر ساعت مسئله مردم بوده یا نه! / باید منتظر واکنش مردم در فضای مجازی باشیم

 

میرتاج‌الدینی در رابطه با مهم‌ترین دلیل خود برای مخالفت با لغو تغییر ساعت اظهار کرد: البته این روش قبلاً جواب داده بود و مسئله مهم آن هم مدیریت مصرف انرژی است اما بنده مهم‌تر از مصرف انرژی بحث مدیریت زمان را مطرح کردم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس یازدهم ادامه داد: وقتی یک ساعت جلوتر کشیده می‎‌شود، یعنی مردم یک ساعت زودتر فعالیت خودشان را شروع‌تر می‌کنند اما حالا دیگر مجلس به این قضیه رای داد باید صبر کنیم ببینیم شورای نگهبان چه تصمیمی خواهد گرفت.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا حل مشکل معیشت خواسته مردم است یا عدم تغییر ساعت خاطرنشان کرد: متاسفانه در این خصوص نظرسنجی که نکردند ببینم مسئله مردم تغییر ساعت است یا نه! حالا باید ببینیم واکنش مردم در فضای مجازی در خصوص تغییر ساعت و مصوبه امروز مجلس چه خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در پایان درباره تعیین تکلیف بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: مجلس ایرادات شورای نگهبان در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱ را رفع کرده و یکسری از اشکالات دیگر وجود دارد که در این رابطه امروز در کمیسیون تلفیق جلسه‌ای خواهیم داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.