تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

وزارت خارجه آمریکا از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه مجتمع نظامی-صنعتی روسیه و ۱۱ نماینده عالی رتبه روسی که هشت تن از آن‌ها متعلق به وزارت دفاع روسیه هستند، خبر داد.

به گزارش تاس، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: جهان با ترس و وحشت نظاره‌گر حمله "از پیش برنامه ‌ریزی شده و غیرقابل توجیه" روسیه علیه اوکراین بوده است. امروز وزارت امور خارجه آمریکا به ادامه اعمال "تحریم‌های سخت" علیه روسیه و رهبران دفاعی این کشور ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: این تحریم‌ها شامل ۱۱ فرد دیگر به همراه افرادی که در زمینه‌های دفاعی و یا حوزه اقتصاد فدراسیون روسیه فعالیت می‌کنند، هدف قرار گرفته است. از جمله این افراد می‌توان به معاونان وزیر دفاع روسیه و رئیس گارد ملی این کشور اشاره کرد.

این بیانیه متذکر شده است که قرار گرفتن در فهرست تحریم‌ها به معنای "مسدود شدن همه دارایی‌های" این افراد در آمریکا است و شهروندان و شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند با افراد این فهرست فعالیت‌های اقتصادی انجام دهند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.