ماجرای نامه دیروز ۱۳۰ نماینده با موضوع حذف ارز ترجیحی

رضوانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره نامه ۱۳۰ نماینده با موضوع حذف ارز ترجیحی که روز گذشته در جلسه صحن علنی مجلس مطرح شد، توضیح داد.

غلامحسین رضوانی، نماینده تهران  در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات دیروز در جلسه علنی روز گذشته مجلس در رابطه با حذف ازر ترجیحی گفت: من نامه‌ای در جهت مخالفت با حذف ارز ترجیحی تنظیم کردم که ۱۳۰ نفر از نمایندگان آن را امضا کردند.

وی در ادامه در رابطه با محتوای این نامه اظهار کرد: محتوای این نامه این است که آنچه در کمیسیون تلفیق تصویب شده دوباره به کمیسیون تلفیق برگرد.

نماینده تهران در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا در صورت برگشتن این مصوبه به کمیسیون تلفیق امکان دارد که این کمیسیون به حذف ارز ترجیحی رای خواهد داد یا خیر، خاطرنشان کرد: این قضیه را نمی‌دانم که کمیسیون تلفیق همچنان اصرار به حذف ارز ترجیحی دارد یا خیر باید منتظر بمانیم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

ماجرای نامه دیروز ۱۳۰ نماینده با موضوع حذف ارز ترجیحی چه بود؟

 

رضوانی با اشاره به خواسته‌اش در خصوص ارز ترجیحی گفت: صحبت و خواسته من کاملاً روشن است؛ اهل دقت می‌توانند بفهمند که معنای این حرف‌ها و مخالفت‌های بنده چیست.

این نماینده مجلس یازدهم در رابطه با نظر کمیسیون تلفیق درباره ارز ترجیحی اظهار کرد: بنده غیب‌گو نیستم؛ نمی‌دانم نامه ما می‌تواند تاثیری داشته باشد یا خیر.

رضوانی در خصوص ابهامات موجود در مصوبه ارز ترجیحی گفت: بنده امیدوارم که شورای نگهبان به نکات و ضعف‌هایی که در این مصوبه است، توجه کند و این نکات را مدنظر قرار دهد.

او با اشاره به جلسه روز رای گیری درباره حذف ارز ترجیحی ضمن تاکید به اینکه به نمایندگان مخالف اجازه صحبت ندادند اظهار کرد: اگر اجازه می دادند که نمایندگان مخالف‌ هم نظر خودشان را اعمال کنند؛ معتقدم که حذف ارز ترجیحی رای نمی آورد.

 با اشاره به ابهامات در مصوبه کمیسیون تلفیق درباره حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: این مصوبه، مصوبه شفافی نیست و پر از ابهام است. در این مصوبه آمده است که اگر حذف شود راه جبران را مدنظر قرار خواهند داد؛ این قضیه برای راه جبران حذف ارز ترجیحی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.