بازیگر نیسان آبی: مسئولان نباید دست و بال سرمایه گذاران را ببندند

یکی از نکاتی که در میانِ هیاهویِ قواعد و قاعده‌های نسنجیده و محدودکننده، پلتفرم‌ها را تهدید می‌کند. همان نکته‌هایی است که گیتی قاسمی بازیگر سریال «نیسان آبی» و «سیاوش» می‌گوید،از بستن دست و بال سرمایه گذاران تا اهمیت دادن به بازیگر اسپانسرها.

قاسمی که با سریال‌ «زیرخاکی» در تلویزیون شناخته می‌شود، تجربه موفق بازی در «نیسان آبی» منوچهر هادی را در کارنامه خود دارد، نسبت به محدودیت‌های تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیرندگان گلایه دارد.

او که با سایت هنرآفرین گفتگو کرده، معتقد است تمام کسانی که در رأس تصمیم‌گیری برای سینما، پلتفرم‌ها و بقیه مدیوم‌ها نقشِ مؤثری دارند نباید کاری کنند که جلوی کارهای خوب گرفته شود.

مولفه های حرفه ای بودن در تولید آثار تصویری

این بازیگر سینما و تلویزیون به مولفه‌های حرفه‌ای‌گری در تولید و پخش آثار تصویری اشاره کرد و گفت: من به کسانی لقبِ کاربلد می‌دهم که فقط دکوپاژ و پلان خوب را کارگردانی نکنند بلکه بتوانند از بازیگران خوب بازی بگیرند و مهارت در باورپذیر کردن قصه را داشته باشد. یعنی در واقع مخاطب بتواند با این آثار همذات‌پنداری کند. 

کنایه به بازیگر اسپانسرها

وی افزود: بنابراین وقتی یک تولید کننده آثار تصویری کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد سیاستگذاران هم باید به این چرخه حرفه‌ای تولید کمک کنند و به جای قواعد و قانون‌های محدودکننده برای سرمایه‌گذاری، بیشتر کمک کنند کیفیت کارها بالا برود. از کارگردانی حمایت کنند که با متن قصه‌دار واردِ ساخت می‌شود و از بازیگران خوب و به جا استفاده می‌کند. نه به صرفِ اسم و رسم داشتنِ کارگردان‌، به او کار داده شود. بازیگرانی را بیاورد که اصطلاحاً به آن بازیگر اسپانسر می‌گویند. به جایِ آن از فیلمنامه و کارگردان و بازیگران خوب حمایت شود و محدودیت را برای کارهای سطحی و دم‌دستی انجام دهند. 

عدالت در دستمزدها برقرار شود

بازیگر سریال‌های «نیسان آبی» و «سیاوش» از عدالتی گفت که برای دستمزدها باید اتفاق بیفتد؛ به جای محدودیت برای سرمایه‌گذاران که باعث فراری‌شان می‌شود یک عدالتی در میانِ دستمزدها برقرار کنند. کارهای بزن درویی ساخته نشوند. امروز دیگر مخاطب نگاه نمی‌کند این سریال و فیلم را چه کسی بازی کرده، اتفاقاً کار با کیفیت برای مخاطبان اهمیت دارد. هزینه‌های میلیاردی را به سوپراستارهایی که فکر می‌کنند گیشه دارند، ندهند.  

دست و بال سرمایه گذاران را نبندیم

وی افزود: از مسئولان و دست‌اندرکاران امر این درخواست و انتظار را دارم که دست و بالِ سرمایه‌گذار را نبندند. طوری رفتار نکنند که به ولنگاری برود و از آن طرف هم کاری نکنند که کارهای خوب ساخته نشوند. کار و قصه با کیفیت را رسالتِ‌خودشان قرار دهند که مفاهیم درست مطرح شود. با این رفتارها، محتوا و فیلمنامه خوب و ناب، قربانی نشود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.