انتقاد امام جمعه تهران از عمل نکردن به امر به معروف در کشور

حجت‌الاسلام احمد صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: تقوا مسیر هدایت است، تقوا منشأ بصیرت است، تقوا موجب پیروزی بر دشمن درونی و بیرونی است و تقوا موجب باز شدن درهای خیر و رحمت به دست خداست.

 

خطیب این هفته نماز جمعه خاطرنشان کرد: در سوره حمد از خداوند هدایت درخواست می‌کنیم؛ هدایت اقوال و افعال که  در هدایت انسان نقش تمام دارد.

وی ادامه داد: ای مومنان اتقوالله که جایگاه انسان را بالا می‌برد. گناه رابطه بین انسان و خدا را خراب می‌کند‌. حضرت علی علیه السلام فرمودند شما رابطه خودتان را با خدا درست کنید خدا رابطه شما را با دل‌ها درست خواهد کرد. 

صدیقی تاکید کرد: ایمان کسی استوار نمی‌شود مگر اینکه زبانش مستقیم شود، زبانش ظلم و شرارت نکند، مردم را ناامید نکند، ضعفا را تهدید نکند و فحش ندهد.

وی بیان کرد: ۲۰ گناه برای زبان برشمرده‌اند که اگر زبان کنترل شود، منشأ بسیاری از گناهان گرفته می‌شود. 

خطیب جمعه تهران گفت: هر انسانی زبانش از همه اعضا و جوارح هر روز صبح احوالپرسی می‌کند و همه اعضای بدن انسان به او جواب می‌دهند اگر تو بگذاری حال ما خوب است، زبان همه اعضا را به بدبختی می‌کشد؛ زبان سرخ سر سبز را به باد می‌دهد. 

وی افزود: خدا اگر بخواهد به کسی خیر و برکت دهد به زبان او نگاه می‌کند.

صدیقی با اشاره به اعیاد شعبانیه گفت: چه گنجی، چه باران مطهری خدا به ما داده است؛ دست خالی از این پناهگاه و کانون نور بیرون نرویم‌. صلوات شعبانیه صلوات خوش مضمون است. ماه شعبان ماه نبی خداوند است و ویژگی‌اش این است که لحظه به لحظه به رحمت پیچیده شده است. 

وی تاکید کرد: مسئله رضوان بسیار مهم است چرا که بالاتر از بهشت و مقام امیرالمؤمنین است. کسی که عاشق خداوند باشد فقط می‌خواهد به او توجه کند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: خداوند می‌گوید اگر بندگان گناهکار من بدانند چه شوقی برای بازگشت‌شان دارم از ذوق‌شان می‌مردند، من چه مرگم است که این کار را نمی‌کنم.

وی تاکید کرد: به فقرا توجه کنیم و دست به دست هم دهیم نگذاریم در شرایط گرانی و حساس معیشتی به برداران و خواهران ما سخت بگذرد.

صدیقی با اشاره به سخنان رهبری در  دیدار با خبرگان رهبری گفت: ایشان خواستند اعضای مجلس خبرگان وظیفه‌شان را در پایش رهبری داشته باشند، چه تواضع و حق مداری و چه کرامتی. مهم‌ترین مسئله جهاد تبیین است؛ در انحراف جوامع تبلیغ نقش اول را دارد، اولا دشمن با تبلیغات خودش ذهن، باورها و افکار عمومی را بمباران می‌کند و وقتی این دروغ‌ها تکرار شود، ذهن‌ها باور می‌کنند.

وی گفت: با تبلیغات ذهن، جوانان را منحرف می‌کنند و این طرف تبیین وجود ندارد. امر به معروف نه مظلوم بلکه به قتل رسیده است و خبری از امر به معروف در کوی و برزن، ادارات و خیابان‌ها وجود ندارد.

صدیقی بیان کرد: یکی از این مسائل مصداقش امر به معروف و نهی از منکر است که رسیدن به حق است و ابطال ناحق است.

وی افزود: ۴۳ سال این مملکت عزت و اقتدارش را حفط کرده است، نفود منطقه‌ای در ابعاد مختلف به دست آورده است و امروز بعضی از خدا بی‌خبرها ما را با مملکت‌هایی که ۱۰۰ سال فرصت داشتند مقایسه می‌کنند، این مملکت ۴۰ سال جنگ و فتنه و انقلاب داشته است.

صدیقی با اشاره به پرتاب ماهواره نور گفت: این ماهواره می‌تواند مسئله سیل را پیش‌بینی کند و در اهداف نظامی کمک‌کننده است.

وی تاکید کرد: پرتاب ماهواره نور ۲ گام بلند سپاه در مسئله فضایی است و ما اولین کشور اسلامی در این زمینه هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.