آمریکا یک میلیارد دلاری برای گنبد آهنین اسرائیل بودجه تعیین کرد

این شبکه عبری گفت: پیش بینی می‌شود در روزهای آینده مجلس سنا قانون بودجه را به رای بگذارد و پس از رای گیری، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا این قانون را تصویب خواهد کرد. سپس بودجه به اسرائیل تحویل داده می‌شود.

طبق گزارش این کانال، قانون بودجه آمریکا همچنین شامل کمک‌های نظامی معمول به رژیم صهیونیستی می‌شود که بالغ بر ۳.۳ میلیارد دلار به علاوه نیم میلیارد دلار دیگر برای تامین مالی سیستم دفاعی موشکی است.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این اقدام آمریکا استقبال کرد و گفت: مایلم از دوستانمان در مجلس نمایندگان آمریکا به خاطر موافقت با کمک‌های امنیتی به اسرائیل تشکر کنم.

در بیانیه کوتاهی که دفتر وی منتشر کرد، آمده است: "کمک‌های آمریکا شامل یک میلیارد دلار دیگر برای موشک‌های گنبد آهنین است و ما از پایندی آمریکا به امنیت اسرائیل بسیار قدردانی می‌کنیم."

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز از تصمیم آمریکا استقبال و از مجلس نمایندگان این کشور برای تصویب بسته کمک امنیتی به اسرائیل که شامل یک میلیارد دلار برای گنبد آهنین است، تشکر کرد.

گانتس در توئیتی اشاره کرد که "هدف کمک‌های آمریکا تضمین امنیت اسرائیل و توانمندسازی آن برای محافظت بهتر از شهروندانش" است.  

وی ادامه داد: "از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به خاطر رهبری و حمایتش از امنیت اسرائیل قدردانی می‌کنم".

بنا بر این گزارش، سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین در اراضی اشغالی توسعه یافته؛ اما پروژه‌ای مشترک با پنتاگون آمریکا است.

تصویب بودجه یک میلیارد دلاری برای گنبد آهنین در مجلس نمایندگان آمریکا

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.