اعتراف بورل به محدودیت اروپا برای تحریم روسیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه روز پنجشنبه (امروز) با شبکه رادیویی «فرانس اینفو» درباره موضوعاتی از قبیل وضعیت جاری روابط اتحادیه با روسیه با توجه به بحران اوکراین و فشارهای تحریمی غربی‌ها صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپ بورل اذعان کرد که اتحادیه اروپا هر آنچه در توانش بوده، درباره اعمال تحریم‌ها علیه روسیه انجام داده و بیش از این دیگر نمی‌تواند کار بیشتری انجام دهد.

این مقام ارشد بروکسل که سابقه وزارت خارجه اسپانیا را در کارنامه دارد، به رسانه فرانسوی گفت: «البته در مورد تحریم‌های مالی، همیشه می‌توانید جلوتر بروید اما ما در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر نمی‌توانیم این کار را ادامه دهیم. ما هر کاری از دستمان بر می‌آمد انجام دادیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا البته در این مصاحبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید «از رفتن به سمت جنگ با روسیه اجتناب کند چرا که اگر این کار را نکند، جنگ جهانی سوم خواهد شد».

وی در پاسخ به سوالی درباره در پیش گرفتن اقدام آمریکا در ممنوعیت واردات نفت و گار روسیه تصریح کرد: «برای ایالات متحده، این اقدام خیلی سخت نیست برای اینکه آنها تقریبا هیچ نفت روسیه را مصرف نمی‌کنند. گفتن اینکه "من کاری را که قبلا انجام نداده‌ام، انجام نمی‌دهم"، شایستگی زیادی ندارد».

جوزپ بورل با تمجید از تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا به دنبال بحران اوکراین علیه روسیه اعمال کرده است، این تحریم‌ها را «بسیار شدید» خواند و ادعا کرد، این تحریم‌ها باعث شدند که «روبل» ۴۰ درصد ارزش خود را از دست بدهد.

«بورِل» به محدودیت اروپا برای تحریم روسیه اذعان کرد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.