امیرعبداللهیان ضمن اشاره به تحولات منطقه قفقاز جنوبی، هدف مشترک دو کشور را ثبات و آرامش در آن منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد مسائل باقی‌مانده میان دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، با دوراندیشی و بدون مداخله خارجی حل‌وفصل شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با توجه به افزایش تردد میان دو کشور، بر افزایش تعداد پروازها میان ایران و آذربایجان، لزوم بازگشایی مرز زمینی دو کشور و آمادگی ایران برای گسترش روابط اقتصادی و انرژی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران- آذربایجان در آینده نزدیک بر جدیت طرف ایرانی برای حصول نتایج مثبت از این کمیسیون تاکید کرد.

جیحون بایرام‌اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفتگوی تلفنی با ابراز خرسندی از روند توسعه همکاری‌ها در ماه‌های اخیر و استقبال از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، با اشاره به سی‌امین سالگرد روابط تهران-باکو، سطح روابط فی ما بین را رو به رشد توصیف کرد.

وزیر خارجه آذربایجان با اشاره به سفر وزیر راه جمهوری اسلامی ایران به باکو، آن را نشانه مناسبات خوب دو کشور همسایه خواند و بر آمادگی همه‌جانبه کشورش برای اجرایی شدن توافقات اقتصادی تاکید کرد.

طرفین در این گفتگو برخی موضوعات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.