واشنگتن درخواست مسکو را رد کرد/ آمریکا به روسیه تضمین کتبی نمی‌دهد

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره درخواست روسیه مبنی بر تضمین کتبی از آمریکا درباره توافق هسته ای با توجه به تحریم های اعمال شده علیه مسکو به دلیل جنگ در اوکراین افزود، ما به همراه روسیه و سایر اعضای ۱+۵ درحال پیشرفت در مذاکرات هستیم.

وی تصریح کرد  باور نداریم که تحریم های روسیه به هدف مشترک عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای ربطی داشته باشد. ما همچنان پیشرفت های زیادی بدست می آوریم. مسلما سخت ترین مسائل در پایان روند مذاکرات مطرح می شوند.

سخنگوی کاخ سفید در مورد موضع آمریکا در ارتباط با تقاضای تضمین های کتبی روسیه در راستای سیاست هراس کشورش از پیشرفت های هسته ای ایران و تکرار ادعاهای همیشگی، گفت: ما معتقدیم این تحریم ها هیچ ربطی به هدف مشترک جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته ای ندارند. ما معتقدیم روسیه نیز نمی خواهد ایران سلاح هسته ای داشته باشد.

«سرگئی لاوروف» روز شنبه در جریان نشست مطبوعاتی اظهار داشت که مذاکرات وین مسیری طولانی پیموده و تعداد موضوعات زیادی در این رابطه مورد موافقت قرار گرفته است؛ اما با توجه به اینکه تحریم‌های شدید غرب در مورد ایران هنوز تمام نشده و واشنگتن در این مساله نقش اصلی دارد، از دولت آمریکا خواستیم در سطح وزیر خارجه آمریکا تضمین کتبی بدهد که در روند کنونی گفت‌وگوها، حقوق ما در سرمایه‌گذاری‌ها و همکاری‌های اقتصادی با ایران ضایع نمی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.