پنتاگون درباره آرایش نظامی
ارتش
روسیه در اوکراین چه گفت؟

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا مدعی شده است که ارتش روسیه از آغاز عملیات خود بیش از ۶۰۰ موشک به سمت اهدافش در اوکراین شلیک کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که ارتش روسیه ۹۵ درصد نیروهای خود که در مرز مستقر کرده بود را به داخل اوکراین برده است.

این مقام ارشد نظامی آمریکا که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرده در ادامه گفته، ما معتقد نیستیم که یک حمله آبی و خاکی به اودسا در سواحل دریای آزوف قریب الوقوع باشد. 

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز یک شنبه گفته بود که نیروهای روسیه در حال آماده‌شدن برای بمباران شهر جنوبی اودسا هستند.

رویترز به نقل از این مقام پنتاگون مدعی شد که ارتش روسیه از آغاز عملیات نظامی خود تا کنون ۶۰۰ موشک به اهدافش در اوکراین شلیک کرده است. وی همچنین ادعا کرده است که ستون نظامی ارتش روسیه در شمال کی یف همچنان معلق باقی مانده است.

این مقام پنتاگون که رویترز اسمی از وی نیاورده است در ادامه گفته، نیروهای پیشتاز ارتش روسیه همچنان در خارج از مرکز کی‌یف، خارکیف و چرنیهوف هستند و در حال تلاش برای تکمیل محاصره این مناطق هستند اما با مقاومت اوکراین مواجه هستند. 

وی همچنین گفته که پنتاگون اوضاع در ماریوپول و درگیریها در این منطقه را زیر نظر دارد و آن را رصد می‌کند. 

این مقام پنتاگون با بیان اینکه سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی اوکراین همچنان موثر هستند افزود: ما نمی‌توانیم استفاده ارتش روسیه از بمبهای خوشه‌ای را تایید کنیم. 

رویترز همچنین گزارش داده است که پنتاگون معتقد است اوکراینیها همچنان به اینترنت دسترسی دارند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.