ارتش آمریکا از ارسال ماهواره به
ماه
خبر داد

به گزارش فیوچریزم، براساس ویدیوی جدید منتشر شده توسط آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا(AFRL) ارتش این کشور به دنبال ارسال ماهواره‌های جاسوسی به مدار ماه است.  

این ویدئوی دو دقیقه‌ای "Cislunar Highway Patrol System" یا به اختصار "CHPS" نام دارد و این هفته منتشر شده است.

یک راوی بر روی این ویدئوی کوتاه صحبت کرده و می‌گوید:‌ تا به امروز، ماموریت‌های فضایی ایالات متحده تا فاصله ۲۲ هزار مایلی(۳۵ هزار کیلومتر) بر فراز زمین پیش رفته‌اند و اکنون آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا این گستره را تا ۱۰ برابر و منطقه عملیاتی ایالات متحده را تا ۱۰۰۰ برابر افزایش می‌دهد و ما را به نیمه پنهان ماه در فضای میان ماه و زمین(cislunar space ) می‌رساند.

جزئیات در مورد این پروژه برنامه‌ریزی شده کم است.

این یک پروژه جدید جاه‌طلبانه است که سوالات اخلاقی زیادی حول قانونی بودن استقرار تجهیزات نظامی در مدار نزدیک‌ترین همسایه ما برمی‌انگیزد. به خصوص اکنون که بار دیگر فشارها برای ارسال دوباره فضاپیماها و حتی فضانوردان به سطح ماه افزایش یافته است.

این پروژه با همکاری تعدادی از شاخه‌های نظامی ایالات متحده انجام می‌گیرد. نیروی هوایی با سایر سازمان‌ها و پیمانکارها کار می‌کند تا ماهواره "CHPS" را توسعه دهد در حالی که فرماندهی فضایی ایالات متحده آمریکا تصمیم می‌گیرد که چگونه بهترین استفاده را از آنها بکند.

"برایان ویدن"(Brian Weeden) مسئول برنامه‌ریزی "بنیاد جهان ایمن" به Ars Technica گفته است: این اولین گام برای آن‌ها است تا دریابند که در فضای میان ماه و زمین چه می‌گذرد و پس از آن هرگونه تهدید بالقوه برای فعالیت‌های ایالات متحده را بررسی کنند.

آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا همچنین به دنبال نمایش ماهواره‌های کوچک برای سایر ماموریت‌های بین زمین و ماه است.

مشخص نیست که این ماهواره‌ چه زمانی پرتاب خواهد شد. در حال حاضر آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا به دنبال شرکایی برای کمک به توسعه این فناوری‌ها است.

این آزمایشگاه به دنبال عقد قرارداد در ماه تابستان و انجام پرتاب در سال ۲۰۲۵ است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.