معاون بایدن به لهستان و رومانی سفر می کند

سی.ان.ان گزارش داد، سفر کامالا هریس معاون جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از روز چهارشنبه آغاز می شود و تا ۱۱ مارس ادامه دارد و وی در ورشو و بخارست توقف می‌کند.

وی همچنین با مقام‌های ارشد دو کشور رومانی و لهستان دیدار می‌کند و هدف از این دیدارها هماهنگی واکنش‌ها به حمله روسیه به اوکراین و بررسی چگونگی حمایت بیشتر آمریکا از کشورهای همسایه اوکراین همزمان با آمادگی این دو در پذیرش آوارگان اوکراینی است.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد، هریس همچنین در این سفر درباره ادامه حمایت از مردم اوکراین از طریق کمک‌های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه و عزم دولت واشنگتن برای اعمال تحریم‌های بیشتر اقتصادی علیه روسیه و آن دسته از افرادی که در این حمله علیه اوکراین دست داشتند، صحبت خواهد کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای همچنین عنوان داشت: سفر کامالا هریس نشان دهنده وحدت و تقویت ائتلاف ناتو و حمایت آمریکا از بخش شرقی ناتو در مواجهه با تهاجم روسیه است. همچنین این سفر نشان دهنده تلاش‌های جامع ما در حمایت از مردم اوکراین است.

این سفر هریس به شرق اروپا در میانه جدیدترین سفر بین المللی وی به کنفرانس امنیتی مونیخ و دیدار با متحدان آمریکیی و شرکا از جمله ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین است.

هریس همچنین روز سه شنبه با مقام های شرق اروپا از جمله نخست وزیر لهستان و نخست وزیر رومانی تلفنی صحبت کرد.

کاخ سفید درباره این تماس تلفنی نیز گفت، هریس بر حمایت از اوکراین و بر حمایت از "قوانین و هنجارهای بین المللی" تاکید کرده که "از زمان جنگ دوم جهانی باعث ایجاد صلح و امنیت" در اروپا شده است.

مقام های آمریکایی و غربی اخیرا هشدار داده بودند که استراتژی روسیه تغییر جهت به سمت "نابودی آهسته" ارتش اوکراین است و گفته بودند که مسکو احتمالا بر روی "بمباران شدید" شهرها و اهداف غیر نظامی در اوکراین تمرکز می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.