اتحادیه اروپا و آمریکا به دنبال وضع تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری مشترکی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ما آماده‌ایم تا در صورتی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه جنگ علیه اوکراین را متوقف نکند، تحریم‌های شدیدتری را علیه مسکو اعمال کنیم.

وی افزود: این جنگ تا رسیدن به نقطه پایان راه درازی در پیش دارد و اتحادیه اروپا و آمریکا مصمم و متحد هستند تا علیه روسیه وارد عمل شوند.

بلینکن که در نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه ناتو شرکت کرده بود و به نشست دیپلمات های ارشد اتحادیه اروپا نیز پیوسته بود، گفت: ممکن است این جنگ به زودی تمام نشود اما آمریکا و اتحادیه اروپا با جدیت به تلاش‌های خود ادامه می دهند.

وی با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای سیاسی گفت: ما مجبوریم تا زمانی که روسیه دست از حمله به اوکراین بردارد، این جنگ تمام شود، نیروهای روسی اوکراین را ترک کنند و اوکراینی‌ها مجددا استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی خود را به دست آورند، این روند را ادامه دهیم. ما به انجام این کار متعهد شده‌ایم.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا نشست فوق‌العاده‌ای در بروکسل با دبیرکل ناتو و دیپلمات های ارشد از اوکراین، آمریکا، انگلیس و کانادا برگزار کردند تا درباره واکنش‌شان به جنگ روسیه-اوکراین تبادل نظر کنند.

جنگ روسیه علیه اوکراین منجر به خشم بین المللی شد به طوری که غرب و دیگر کشورها تحریم های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند. بسیاری از کشورها نیز برای کی‌یف تسلیحات و کمک های بشردوستانه فراهم کردند.

اتحادیه اروپا همچنین رهبران ارشد روسیه، بخش بانکی روسیه و شرکت های دولتی مهم آن را هدف گرفته است. این بلوک همچنین رسانه‌های دولتی روسیه را ممنوع کرد و حریم هوایی اتحادیه اروپا را بر روی خطوط هواپیمایی روسیه بست.

براساس آمار سازمان ملل، از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین ۳۳۱ غیرنظامی کشته و ۶۷۵ تن دیگر زخمی شدند. آژانس آوارگان سازمان ملل نیز اعلام کرد، بیش از ۱.۲ میلیون تن از اوکراین به کشورهای همسایه فرار کرده‌اند.

تدارک اتحادیه اروپا و آمریکا برای وضع تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.