آمریکا: همه تلاش خود را برای پایان جنگ اوکراین انجام می‌دهیم

بلینکن که در اروپا به سر می برد، روز جمعه به وقت محلی در نشستی خبری بهمراه جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما به همراه اتحادیه اروپا با جنگ انتخابی پوتین که بی دلیل و غیر موجه است و عواقب وحشتناکی برای مردم دارد، مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: ما همه تلاش خود را برای پایان این جنگ انجام خواهیم داد. این یک تهاجم، چالش و تهدید برای همه جهان است زیرا علاوه بر به خطر انداختن جان اوکراینی ها، اصول پایه ای را که پس از دو جنگ جهانی ایجاد شده اند، به چالش می کشد.

وی ادامه داد اگر اجازه بدهیم این اصول بدون هیچ عواقبی به چالش کشیده شوند، مجموعه ای از دردسرها نه تنها برای ما بلکه برای کل جهان ایجاد خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که این اصول صلح و امنیت را برای همه افراد تضمین می کند و پوتین آنها را پذیرفته است. اصولی که می گویند یک کشور نمی تواند به آسانی و با استفاده از زور، مرزهای یک کشور مستقل دیگر را تغییر دهد.

به گزارش سی ان ان، وزیر خارجه دولت بایدن افزود هدف اول رئیس جمهوری آمریکا پس از آغاز به کارخود، احیا و انرژی بخشیدن به اتحادهای آمریکا بود و در این میان اتحادیه اروپا در اولویت قرار داشت.

وی ادامه داد اکنون در زمان بحران، سرمایه گذاری ما در روابط با اتحادیه اروپا، اهمیت خود را نشان می دهد.

بلینکن تصریح کرد اقدامات اتحادیه اروپا در دو هفته گذشته قابل ستایش است. سرعت آن در وضع تحریم ها  علیه روسیه و همچنین اعلام حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین تاریخی بود.

 به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

 پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

بلینکن: همه تلاش خود را برای پایان جنگ اوکراین انجام ‌می‌دهیم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.