میانجی‌گری عربستان بین روسیه و اوکراین

آناتولی گزارش داد، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی روز گذشته (پنجشنبه) طی تماسی تلفنی با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین درخصوص راه‌های کاهش تنش‌های بحران مسکو-کی‌یف گفت‌وگو کرد.

ولی‌عهد سعودی در این تماس تلفنی، بر آمادگی عربستان برای میانجی‌گری بین مسکو و کی‌یف با هدف حل‌وفصل بحران پیش‌آمده تاکید کرد.

پیش از این خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرده بود ساعاتی قبل از این تماس، بن سلمان با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز تماس مشابهی درخصوص بحران اوکراین داشته است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان «واس» ولی‌عهد سعودی ضمن تاکید بر حمایت‌های ریاض از تمام تلاش‌ها در جهت کاهش تنش‌ در این بحران، از آمادگی این کشور برای میانجی‌گری بین اطراف درگیر و کمک به همه‌ی تلاش‌های بین‌المللی هدفمند در جهت یافتن راه‌حل سیاسی خبر داد.

محمد بن سلمان با اشاره به تلاش‌های انسانی سعودی، اذعان کرد که عربستان روادید اوکراینی‌های مقیم و گردشگران مهمان در این کشور را که در ماه جاری به پایان خواهد رسید، به مدت سه ماه دیگر تمدید خواهد کرد.

این تلاش‌ها و تماس‌ها در حالی انجام می‌شود که روسیه از نُه روز قبل عملیات نظامی علیه اوکراین را آغاز کرده است. به دنبال این اقدام نظامی، سران بسیاری از کشورها آمادگی خود را برای کمک به حل سیاسی این بحران بین مسکو و کی‌یف اعلام کرده‌اند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.