صف ۶۵ کیلومتری خودروهای نظامی روسیه در راه کی‌یف/ تعداد سربازان روسی چقدر است؟+عکس

 

در ششمین روز جنگ، حملات روسیه به شدت بالا گرفته و شهر خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین هدف مرگبارترین موشک‌باران ارتش روسیه بود.

 

 

روس‌ها که بر خلاف بسیاری از پیش‌بینی‌ها هنوز موفق به گرفتن هیچ شهر بزرگی در اوکراین نشده‌اند، در حال فرستادن ستون طویل تانک‌‌ها و تجهیزات نظامی به سوی کی‌یف هستند.

تصاویر ماهواره‌ای مکسار نشان می‌دهد که این ستون طولانی در حدود ۳۰ کیلومتری شمال شهر کی‌یف شکل گرفته است.

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای شرکت مکسار که روز دوشنبه گرفته شده، طول ستون زرهی روسیه برای ورود به کی‌یف به بیش از ۶۵ کیلومتر می‌رسد و تمام طول جاده از فرودگاه آنتونوف در نزدیکی پایتخت تا شهر ایوانکیف در شمال را در برمی‌گیرد.

نشریه بریتانیایی تایمز می‌نویسد که تحلیلگران معتقدند در کاروان نظامی روسیه که راهی کی‌یف است و بر اساس تصاویر ماهواره‌ای گزارش شده طول آن بیش از ۶۰ کیلومتر است، ۱۵هزار سرباز حضور دارند.

مقامات دفاعی آمریکا می‌گویند که روسیه تاکنون حدود ۷۵ درصد از ۱۹۰هزار نیرویی را که پیشتر در امتداد مرزهای اوکراین مستقر کرده بود، به این کشور منتقل کرده است.

فرانتس استفان گادی، یک محقق موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک، می‌گوید که به نظر می‌آید «تنها بخشی» از آنها درگیر رزم ‌شده‌اند و نیروهای روس برای حمله به پایتخت اوکراین جمع شده‌اند.

بزرگ‌ترین هواپیمای دنیا

فرودگاه آنتونوف در هوستومل در چند روز گذشته صحنه نبردهای سنگین بوده و کنترل آن چند بار دست به دست شده است.

تصاویر ماهواره‌ای تازه فرودگاه هوستومل خرابی‌های ناشی از گلوله‌باران چند روز اخیر را نشان می‌دهد.

در این تصاویر آشیانه تخریب‌شده هواپیمای آنتونوف ۲۲۵، بزرگ‌ترین هواپیمای جهان، هم دیده می‌شود که پیشتر خبر نابود شدن آن منتشر شده بود.

در یکی از تصاویر دم هواپیمای مریا (رویا) دیده می‌شود که از سمت سالم آشیانه هواپیما بیرون زده است.

 

در تصویری که ۹ روز پیش گرفته شده هواپیمای مریا خارج از آشانه و در پارکینگ هواپیماها دیده می‌شود.

تخریب پل

عکس‌های ماهواره‌ای شرکت پلنت (Planet) هم پلی را روی رودخانه دنسا نشان می‌دهد که نیروهای اوکراینی ورودی آن را برای سد کردن پیشروی کاروان نظامی روسیه تخریب کرده‌اند.

دو عکسی که به فاصله دو روز از پل دنسا در حدود ۱۵۰ کیلومتری شمال شرق کی‌یف گرفته شده، میزان تخریب جاده منتهی به پل را نشان می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.