معامله امارات و روسیه در شورای امنیت بر سر رأی موافق به جنگ اوکراین!

این دیپلمات اروپایی که نخواست هویتش فاش شود، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: ما به شدت از امارات ناامید شدیم و بر این باوریم کرد آنها در رابطه با انصارالله و اوکراین قرارداد کثیفی را با روسیه امضا کردند.

این منبع افزود: هدف از این موضعگیری این بود که در جریان رای‌گیری درباره قطعنامه تمدید ممنوعیت تسلیحاتی انصارالله یمن، مانع استفاده روسیه از حق وتو شوند.

دیپلمات یاد شده امتناع امارات از دادن رای موافق در سازمان ملل را به تمایل این کشور به حفظ فرصت‌های گفتگو جهت ایجاد راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران مرتبط دانست و گفت: امارات به شدت نگران پیامدهای انسانی این درگیری است.

در متن قطعنامه‌ای که روز دوشنبه در شورای امنیت تصویب شد، حملات فرامرزی نیروهای وابسته به انصارالله یمن از جمله حملات آنها علیه عربستان و امارات محکوم شدند و شورای امنیت توقف فوری این حملات را خواستار شد.

لانا نسیبه، سفیر امارات درباره درباره علت امتناع کشورش از شرکت در درگیری روز جمعه گفت: کشورم برقراری آرامش و گفتگو را خواستار شد. ما به موفقیت بسیاری از طرح‌ها و راه‌های مسالمت‌آمیز برای حل این بحران امید زیادی داریم و آن فراخوان‌ها در واقع نگرانی ما را از پیامدهای این بحران برای غیرنظامیان در اوکراین نشان می‌دهند.

نسیبه افزود: از آنجا که ما جزئی از خاورمیانه هستیم، کاملا از اهمیت بالای شرایط منطقه‌ای آرام و ایمن آگاهی داریم و گفتگو و دیپلماسی اساس این امنیت هستند.

سفیر امارات که کشورش همپیمان آمریکا است، توضیح روشنی درباره علت خودداری کشورش از تایید پیش نویس و دادن رای ممتنع ارائه نکرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.