روسیه: پاسخ سختی به تحریم‌های اروپا خواهیم داد

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای با انتقاد از نقش منفی اتحادیه اروپا در رویدادهای سال های اخیر در اوکراین از جمله حمایت از تغییر خونین حکومت در این کشور در سال ۲۰۱۴، از بروکسل بخاطر تصمیم برای تحویل تسلیحات به کی یف انتقاد و اعلام کرد که مسکو به تحریم های اروپا پاسخ سخت می دهد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود به اتحادیه اروپا هشدار داد که اتباع کشورهای عضو این اتحادیه و سازمان های اروپایی شرکت کننده در ارسال تسلیحات و سوخت به ارتش اوکراین، مسئول عواقب اقدامات خود خواهند بود. 

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مسئولان اتحادیه اروپا نمی توانند از میزان خطرناک بودن این اقدام خود (ارسال تسلیحات به اوکراین) بی خبر باشند. 

جوسپ بورل نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرد که ۴۵۰ میلیون یورو انواع تسلیحات از جمله هواپیماهای نظامی به اوکراین ارسال می کند و ۵۰ میلیون یورو هم محموله هایی همچون سوخت و لوازم مورد نیاز به این کشور تحویل می دهد.  

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود گفت: مسئولان اتحادیه اروپا که در گذشته ادعا می کردند که گویا تحریم های غیرقانونی یکجانبه علیه مردم روسیه هدف گیری نشده است، دروغین بودن این ادعا را با اعمال خود ثابت کردند.

در بیانیه گفته شده است: کارگزاران اتحادیه اروپا که تا این اواخر خود را شریک راهبردی روسیه قلمداد می کردند، هم اینک آشکارا می گویند که قصد دارند حداکثر ضربه را به روسیه وارد کنند و باید به نقاط حساس روسیه ضربه وارد کرد و مانع رشد اقتصادی این کشور شد.

 وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: اما اتحادیه اروپا در این زمینه موفق نخواهد شد. اقدامات این اتحادیه بدون پاسخ سخت روسیه نمی ماند. روسیه همچنان منافع ملی خود را بدون توجه به تحریم ها تحقق خواهد بخشید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.