هشدار درباره خطر امیکرون در دورهمی‌های پایان هفته

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه یک فرد آلوده می تواند فرد یا افراد دیگری را در عرض چند ثانیه مبتلا کند، گفت: برای سلامت خود و عزیزانتان در این روزها از دورهمی ها پرهیز کنید.

پس از چند هفته نفس گیر و جدال سخت با امیکرون، حالا کمی اوضاع در گیلان بهتر شده؛ هرچند متخصصان بهداشتی بر شکننده بودن آن تاکید دارند، اما روزهای تعطیل و پایانی هفته هم معمولا روزهای دید و بازدید است که به باور پزشکان، فرصت را برای شیوع بیشتر امیکرون فراهم می کند.

دکتر فردین مهرابیان، از بستری شدن ۱۰۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۶۱۳ بیمار کرونایی بستری داریم و ۱۲۵ نفر بدحال هستند.

وی حدود نیمی از بستری های کرونایی گیلان را از واکسن نزده ها دانست و بیان کرد: برای کاهش شدت بیماری کووید در افراد، دریافت هر سه نوبت واکسن کرونا الزامی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به ماهیت و قابلیت سرایت بسیار بالای امیکرون، خاطرنشان کرد: دورهمی ها به ویژه جمع های خانوادگی که اغلب در فضای بسته انجام می شود، باعث انتقال ویروس و ابتلای افراد به بیماری می شود.

مهرابیان، با بیان اینکه یک فرد آلوده می تواند فرد یا افراد دیگری را در عرض چند ثانیه مبتلا کند، گفت: برای سلامت خود و عزیزانتان در این روزها از دورهمی ها پرهیز کنید، زیرا به واسطه سرمای هوا، در و پنجره ها بسته بوده و تهویه مناسب در منازل وجود ندارد.

وی مهمترین راه قطع زنجیره انتقال بیماری در کنار واکسیناسیون را استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری دو متری دانست و بیان کرد: از عادی انگاری پرهیز کنید و رعایت موازین بهداشتی را همچنان در اولویت داشته باشید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.